3. 8. 2012

COTAMTIIDIOTIKSAKRUVYVÁDĚJ

...zněla moje dnešní první ranní myšlenka. Nikdy bych neřekla, že za správných okolností dokážu vyletět z postele s ještě zalepenýma očima. Do normální vstávací doby mi zbývala hodina a mě probudil řev leteckejch motorů. Ale jako fakt ŘEV. 

Na svištění, hvízdání, pištění, řachtání a řvaní, jakož i další zvuky, které letadla dokážou vyluzovat, jsem přitom do velké míry zvyklá. Když bydlíte pod hlavním přistávacím ruzyňským koridorem, jinak to nejde. Za dva měsíce bydlení mě ještě letadlo nevzbudilo ani jednou.

Ale TOHLE bylo moc i na mě. COTAMTIIDIOTIKSAKRUVYVÁDĚJ, prolítlo mi hlavou, když jsem s ještě zalepenejma očima letěla z postele k oknu. 

Vzápětí jsem pochopila. ŘEV zněl tak děsivě ne proto, že by ho vyluzovaly standardní dva motory v střechyrvoucí výšce... ale proto, že ho vyluzovaly čtyři motory v "pouze" menší než obvyklé výšce. A  v poněkud neobvyklé poloze.

Kucí od China Airlines se holt ještě, nemaje k dispozici pohodlnou přístrojovou navigaci ILS, jaksi nestihli srovnat na dráhu. A ta výška jim taky drobet ujela. Jako já to chápu, je ráno, měli dlouhou noc... 

Nákladní jumbo 747, bestie jedna uřvaná, mi posměšně zamávalo modrorůžovou kytkou na ocase a odplulo směr Ruzyně. A já ještě na tu hodinku zaplula směr postel.

Plyne z toho zajímavé zjištění. Tenhle řev by byla celkem efektivní vyzváněcí melodie. Akorát si nejsem jistá, jak dlouho by ten bleskurychlostartovní efekt vydržel.

4 komentáře:

  1. Tyhle potíže já naštěstí nemám. Bydlím na Jižním Městě. Letadla tu sice létají všemi směry, ale v takové výšce, že je vídám poměrně zdáli. Jednou za rok si udělám výlet do Ruzyně abych se jich nabažil, jinak se občas dívám na letecký radar:
    http://www.flightradar24.com/
    a data letadel lovím na: http://www.airliners.net/aircraft-data/ . Zajímavosti jsou i na fandovském serveru: http://www.planes.cz/cs/ .
    Psal jsem o tom na:
    http://jirik-bloguje.blog.cz/1206/koukam-co-kde-leta-2-3-2012
    Už končím a přeji Ti co nejméně rušení.

    OdpovědětVymazat
  2. Jirka: Zdravím v novém! Jo, flightradar je fantastická věc, bez něj bych nedala ani ránu. Nemohla bych z okna číhat nachystaná s dlouhým objektivem na unikátní návštěvníky :o) A dobrý informace o jednotlivých kusech jsou i na http://www.taxiwayalpha.com/fleets/.
    Mě ty letadla téměř neruší - za prvé obvykle nejsou TAK moc nízko a nejsou přímo nade mnou. A asi hraje roli i to,že je mám ráda. Takže běžnej provoz, když nedávám pozor, vůbec nevnímám. Tohle byl naprosto unikátní šok :oD a doufám, že se to zase pár dní nestane, od zítřka se veškerej provoz na Ruzyni vrací k normálu... :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě rušila letadla jen když jsem jako dítě pobýval u babičky v Chotěšově, kde vesele cvičila proudová letadla z vojenského letiště v Líních. Někdy to opravdu stálo za to!

    OdpovědětVymazat
  4. Čerf: Jo, tak to věřím, vojáčci občas vyvádějí dobré šílenosti, v jejich blízkosti se člověk fakt nenudí. Stačilo mi vyprávění kamaráda, kterak s vrtulníkem závodil s auty na dálnici nebo jak nalétával na vlak... :oD

    OdpovědětVymazat