27. 1. 2012

Letecké katastrofy po našem: Srbská Kamenice 1972

ikona.letadloPřed 40 lety spadlo na severu Čech jugoslávské letadlo. Spadlo proto, že mu nějakej hajzl dal do zavazadláku bombu. Pád z 10 kilometrů zničil životy 27 lidí, zázrakem přežila jen letuška Vesna Vulovičová. Na katastrofce k téhle nehodě jsem si dala záležet. Nejen proto, že to je 40 let a bylo potřeba kvalitou vyniknout před konkurencí, protože o tom bude psát každej, kdo někdy letadlo viděl. Ale hlavně proto, že kolem téhle události se traduje tolik polopravd a celonesmyslů, že jsem se rozhodla si na nich zgustnout. No, myslím, že se celkem zadařilo:
A protože jsem zvědavá a nejvíc zajímavostí se dovíte přímo na místě, rozhodla jsem se, že si do Srbské Kamenice ve výroční den zajedu. Tajně jsem doufala, že se tam opět ukáže letuška Vesna, která se sem často vrací /s nadsázkou o sobě říká, že je víc Češka než Srbka, protože má většinu české krve/ a že si s ní budu moct popovídat. Vesna tentokrát sice nepřijela, ale i tak byla cesta na sever svým způsobem zajímavá... Původně jsem sem hodlala vložit fotky, ale protože mi nešlo nastavit i zobrazení popisků, odkážu vás na normální fotoalbum. Ony ty popisky jsou tentokrát docela potřeba...

Žádné komentáře:

Okomentovat