28. 11. 2010

Tajemství kouzelné kostky


ikona.lifeDneska se mi dostalo snad toho nejkrásnějšího překvapení za zatraceně dlouhou dobu. Dělám si tak symbolicky pořádek na stole... a padne mi do oka Kostka, kterou mi před odjezdem pro štěstí věnoval Piloťenko, aby se zbavil mého otravování, že potřebuju nutně novou, když jsem tu starou dobrou z gymplu ztratila.
Kostku jsem spokojeně sbalila, odvezla a umístila do bordelmisky na stolek. Jen občas jsem ji pohladila a zamyslela se, jak je nezvykle velká a těžká. Ale co, velká je proto, abych ji znovu neztratila, a těžká, protože je třeba je z nějakýho odolnýho materiálu, usoudila jsem. Jenže jsem netušila následující...


Dneska, když se mi kostka znovu připletla do ruky, jsem se nad tou nezvyklou těžkostí zamyslela znova. A pak... kdybych byla postavička z komiksu, rozsvítila by se mi hlava jako žárovka. Hodila jsem - šestka. Hodila jsem podruhé - šestka. Potřetí - čtyřka, aby se neřeklo. Počtvrté - šestka. A jak ta kostka podivně tancovala...
Hnána intuicí k zásadnímu zjištění, provedla jsem pokus, zaznamenaný na videu. Výsledek vidíte sami - v 6 z 10 hodů padla šestka. No comment.
Naprosto nepředstavitelně mě to dojalo.
A v tý začínající severský zimě mě to neuvěřitelně zahřálo.
Za prvé je děsně chytrý věnovat někomu něco takovýho, nic mu o tom neříct a nechat ho, ať si to nadstandardní tajemství odhalí pěkně sám. Dva v jednom s tím, že druhej rozměr dárku je odloženej na neurčito.
Ale za druhý... a to především...
je nádherný vědět, že se někomu kvůli vám chtělo shánět s takovou blbostí.

Zatraceně moc děkuju, Piloťenko. Ať už lítáš kdekoli.

4 komentáře:

  1. to bych potřebovala! Člobrdo je jediná hra, kterou je se mnou muž ochotný hrát, protože je to prý \"jen\" o štěstí, narozdíl od pexesa nebo domina, u kterého vím vždycky předem, jakou kostičku tam z těch 14, co ma, da, a s figurkama vzdycky prohraju... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňo, koukala jsem na netu, že se to dá sehnat - balíček dvou kostek, jedna je normální a druhá je chytrá ;o) Asi 40 korun, či co.
    Je to fakt užitečná věc, když nad tím tak přemýšlím... mít ji jako dítě, možná bych teď netrpěla odporem ke člobrdu, protože jsem ho zásadně vždycky prohrávala :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Kostky, to jsou magické věci.
    Dá se s nimi vypočítat jakákoliv pravděpodobnost i nepravděpodobnost smůly, štěstí nebo čehokoliv iracionálního. Zbožňuju kostky a jejich sílu! :) To jsou ta léta Dračáku... K čemu používá kostku takový letoun blogující třídy? :)
    Děkuji za krásný komentář k okavjemu. Máš pravdu, mělo bych ti fo toho Finska skočit/zaletět!

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj - hoj - oj - j Chlupatosti! Konečně mi někdo rozumí, jak je kostka nekonečně fascinující věc. Přemýšlelo jsi někdy nad tím, zda je normální hrací kostka hranatá nebo kulatá? :o)
    Letadla obvykle používají kostky, aby jim nosily štěstí, protože štěstí letadla potřebujou ze všeho nejvíc. A na to samozřejmě nejlíp fungujou kostky od pilotů. Mám vlastně pocit, že taková kostka funguje jako iracionální baterie... nacucává do sebe štěstí, když je ho kolem dost, a když ho je málo, tak ho pak uvolňuje. Chlupatosti, to je věc, na co já ve Tvé milé společnosti nepřijdu... :o)

    OdpovědětVymazat