15. 9. 2010

Počítačová ladička pro zapomnětlivé kytaristy

ikona.oznameniJsme zachráněny - já i moje ubohá, dosud nenaladěná kytara. Už nemusím zuřivě pátrat po té mrše malé, schované, zastrčené, ztracené nebo jaké ladičce... osvítila mě myšlenka a objevila jsem na internetu ladičku ke stažení. Dělá se s ní líp než s klasickou ladičkou a navíc si můžete nástroj libovolně podladit/přeladit... Veleužitečnej prográmek nejen pro zapomnětlivé muzikanty můžete stahovat zde (odkaz Softpedia Mirror). Nebojte, mělo by to být free.

 ladicka-ap.tuner

Asi před týdnem jsem naostro vyhlásila pátrání po kytarové ladičce. Ač jsem zpřevracela celý pokoj včetně kufrů pod postelí, nikde jsem tu zákeřnou malou věc neobjevila - jedinou stopou byly baterky v sáčku s elektronikou (z jejichž přítomnosti logicky usuzuju, že když už jsem je z ladičky vyndala, musela jsem ji logicky taky zabalit - ladičku bez baterek bych ani nikam neodnesla, ani ji nepůjčovala bratrovi).

Ladička nikde. Kytara, chudinka, čekala smutně v koutě, protože nově natažené struny povolují, musí se dolaďovat delší dobu a bez ladičky je to práce šílená (s mou kytarou obzvlášť) a výsledek neuspokojivý. Až dneska mě osvítilo a napadlo mě, zdalipak v dnešní přetechnizované době neexistuje něco jako ladička do počítače... proč ne, mikrofon to má, tak by teoreticky nemusel být problém.

Nebyl! Našla jsem, stáhla jsem, spustila jsem... a jásala jsem.

Za dvacet minut byla kytara naladěná i s opakovaným dotažením.

A funguje to líp než klasická ladička. Mikrofon si zvuk nabírá obdivuhodně čistě, a ladička je jistá, nenechá se zblbnout okolními zvuky a nekolísá jako ta moje podle nálady a síly baterek... a když ladíte úplně zfleku po nahození nových strun, jako bonus vám ukáže, kde se na stupnici vlastně pohybujete, což muzikanti s neabsolutním sluchem určitě ocení.

Co já bych bez toho internetu dělala...

1 komentář: