16. 2. 2009

Jak jsme byly převezeny

ikona.cesty"Rozhodli se dva kojoti, že na výlet pojedou,
nekoupili automobil, do prdele pojedou...
Když přijeli do prdele, zpívali si vesele,
to jsme ještě nevěděli, do jaké to prdele..."

Omlouvám se za hluboce poetický úvod, ovšem parafrázi na kousek Nohavicovy Hospodské směsi nebylo možno odolat... :o)
Řekly jsme si s Paajou, že zkouškové je zdárně skoro za náma, a tak že zase jednou vyrazíme na velký výlet. Volba padla na Ratměřice, vesničku na Benešovsku, kde jsem už byla s našima a extrémně mě fascinovaly dvě obrovské sekvoje v tamním zámeckém parku. Paaja souhlasila, že vlastně proč ne - a tak bylo rozhodnuto. Poblíž Ratměřic je navíc jedno z největších bojišť třicetileté války, naučná stezka, paráda. Dojedem do Ratměřic, odtamtud to vezmeme přes bojiště a dojdeme až do Votic, odkud se v pohodě dostaneme do Prahy. Perfektní plán, takových patnáct kilometrů na den - ideální. Našly jsme si na netu několik keší na předpokládané trase výšlapu a už jsme se nemohly dočkat, jak se projdeme, vylepšíme geocachingové statistiky a vůbec.
A tak jsme včera ráno vyrazily. Na to, jaká jsou Ratměřice díra, jsme měly krásný sobotní spoj - s jediným přestupem v městečku jménem Bystřice. Pohoda. Sedly jsme na Roztylech do busu a už se jelo. Tři čtvrtě hodiny uteklo a my zpozorněly, blížila se přestupní Bystřice. Jenže - autobus nezastavil ani na náměstí, kam jsme měly koupený lístek, ani nikde jinde, když jsme zadoufaly, že se třeba jede otočit. Nejel. Nechápavě jsme koukaly na sebe a koukaly na taktéž se ošívajícího kluka, který si kupoval lístek před náma - taky do Bystřice. Pan řidič na nás prostě zapomněl.
Vystoupily jsme hned na další zastávce, asi deset kilometrů od přejetého přestupního bodu. Navazující spoj byl v tahu, co teď? Daly jsme hlavy dohromady i s převezeným klukem, který měl namířeno taktéž do Ratměřic - co teď? Zavolání bratrovi, ať se koukne na jízdní řády, nic nepřineslo - další spoj jel v půl sedmé večer. Paaju osvítilo a zadala do GPS souřadnice ratměřické keše... skoro deset kilometrů vzdušnou čarou, přes pole, lesy a kopce, ve sněhu - nepřipadá v úvahu. Jedinou rozumnou možností bylo dojít do Votic (do kterých jsme sice dojít chtěly, ale ne jako začátek výletu, nýbrž jako jeho konec...) a tam se pokusit případně chytit stopa.
Do Votic to podle cedulí bylo příjemné dva kilometry, které se ale protáhly na nějaké čtyři, pět - nevěřte silničnímu značení! Ťapali jsme si to po kraji frekventované silnice a mně se v hlavě honili střídavě Nohavicovi tři čuníci s písničkou z úvodu. Ve Voticích jsme se rozžehnaly se spoluputujícím klukem, který šel zkusit toho stopa. My rozumně naznaly, že to nebudeme hrotit - měly jsme víc než hodinu zpoždění proti plánu, kdovíjak bychom stíhaly návrat do Votic - a zkejsnout večer někde v poli, to nebyla právě lákavá představa. Radši si prolezeme město, usnesly jsme se.
Prolézání města jsme úžasným kafem (já) a čokoládou (Paaja) v cukrárně na náměstí. Upovídaná paní nám poradila, co tady ve městě je k vidění, poseděly jsme, zahřály se, zanadávaly na idiota řidiče a vyrazily do města na lov místní multikeše. Keš nás protáhla po místních pamětihodnostech. Na židovský hřbitov, který mě zajímal nejvíc, jsme se ovšem nedostaly - nedošlo nám, že je sobota, židovský svátek... No co. Prošly jsme všechna potřebná místa, zjistily všechny informace, spočítaly souřadnice finálové keše... a šlo se.
Šipka ukazovala asi 1,5 kilometru kamsi za město. Cestou jsme zkoumaly mapu a došly k nadějnému závěru, že nás to vede k nádraží, které se mělo někde v tamtěch končinách podle našich googlemaps vyskytovat. Jenže věřte si jim, jedna podrobná, končící v polovině Votic, na druhé sice Votice byly, ale velké asi jako desetník - a to se tam pak nádraží hledá blbě. No, doufaly jsme a šly jsme. Postupem času jsme začaly doufat hodně, začal padat sníh a extrateplo zrovna nebylo. Jak jsme si blahořečily, že jsme nešly do Ratměřic...
Šipka GPSky nás zavedla na votický šibeniční vrch. Početla jsem si naučnou tabuli a už na mě mávala Paaja z kraje lesa, že to asi má... No, ASI to měla. Jenže omrzlý pařez pod asi deseti centimetry sněhu v zimě fakt nedává moc nadějí, že najdete to, co tam je ukryto. Hrabaly jsme rukama, hrabaly jsme nohama, hrabaly jsme i lžící - ale nevyhrabaly jsme nic, vzdaly jsme to s tím, že se vrátíme, až bude tepleji.
Zbývala poslední věc, nádraží. Naznaly jsme, že pokračovat dál nemá cenu, kdovíkam bychom došly. Obrátily jsme to do Votic a cestou jsme od dvojičky na valentýnské procházce vyzvěděly, že se k nádraží sice blížíme, ale zase ne moc, ještě takový dva kilometry si zajdete. Vidíte támhleto silo? Tak kousek od toho to je...
Silo bylo díkybohu dostatečně výrazným orientačním bodem. Protáhlo nás obytnou čtvrtí, staveništi, polem, přilehlou vískou - a zdárně jsme došly až k nádraží. Vítězoslavnější pocit jsem už dlouho neměla. Zateplily jsme se zbytkem oblečení, nalily se čajem z termosky, daly si chleba se salámem - zdravá strava vítězí... :o) No a asi za dvacet minut nám to jelo.
Na votickém nádraží ukazovala Paajina GPS, že máme najíto asi 15 kilometrů. No, na to, že jsme šly z prdele veliké do prdele menší, to byl docela úspěch :o) Neviděly jsme, co jsme chtěly, ale viděly jsme jiné věci. Výlet sice dopadl úplně jinak, než jsme čekaly, ale nedopadl zle - idiotům navzdory.
Jo a do těch Ratměřic se vydáme někdy ve všední den, až tam bude jezdit víc spojů. A někdy si zajedem znova i do těch Votic. Mají tam pěknou naučnou stezku... a tu vypočítanou multinu tam přece nenecháme ležet! :o)

16 komentářů:

  1. Přesně tak, VŠEM idiotům navzdory

    OdpovědětVymazat
  2. Teri,
    proč jste probohasvatýho jely dalších 10 kilometrů a nevystoupily hned??? To jste se snad kochaly a byly rády, že jedete zadarmo???

    Northy,
    co to vy rejdaři vyvádíte? V době krize chtít od vlády v Labi víc vody a ještě k tomu zadarmo?

    OdpovědětVymazat
  3. my to nechtěli až v době krize ale už od roku 1978 je tam plánován plavební stupen,takže nám to nesplnillo podstatně víc vlád než řekli na nově!!! Ale ted maji šefové plavebních firem v ruce smlouvu a touhle dobou měl být jez už postavený tak ty peníze budou vymáhat a právem!!! Stačí se jet podívat do německa či holandska jak se má při stavbě vodních cest postupovat-jde to ekologicky a přitom prakticky jen se musí chtít a ne to jak oranžový podrazáci využívat jako volební slib!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Northy,
    já to nevím z Novy, já to vím z Aktuálně ;)
    A nerozčiluj se, já jen tak popichuju, aby řeč nestála :D A jen tak mimochodem, o kolik si zažádáš ty? To bys mohl mít na ten parník, ne? ;)))

    OdpovědětVymazat
  5. Řidič ti mimo zastávku nezastaví... a copak my jsme věděly, kde je zastávka v cizím městě? Fakt jsme napřed doufaly, že nás zaveze třeba na nějaký nádraží... a pak se nám s ním dohadovat nechtělo, ještě by nás seřval... :oX Aspoň to byla větší sranda =o)

    OdpovědětVymazat
  6. tedamama jelikož jsem vlastníkem tak maximálně plastový lodičky kterou si mužu nostalgicky pouštět v umyvadle tak nezažádám o nic,ale pravda je taková že tenhle problem mě stál v roce 2001 práci,když jsem dělal v přístavu mistra-zástupce vedoucího směny.firma i kvuli tomuhle problemu neměla na mzdy tak jsem se musel na §54 ZP(neplnění povinností ze strany zaměstnavatele-dlužili mi už 30 000Kč na mzdách+dalších 30 mi pak dlužili díky tomu §)s firmou rozloučit až pak jsem si udělal zkoušky na lodníka a začal jezdit. No fakt je jeden asik mě to všechno směřovalo k tomu co je dnes jináč bych se s miláčkem nepotkal asik.To samí platí i o nemoci nebejt ji neznám plno lidí ani miláčka.

    OdpovědětVymazat
  7. Problem je jednoduchý v roce 78 vznikl projekt dvou jezů 1.v Čertově vodě(ta už je dnes v NP) a 2.kousek po proudu pod POvrlama neboli v Krásném Březně. Po revoluci se tenhle projekt oživil a taktež se uzavřela smlouva,navazující na válečné reparace-povinnost německa jeho nástupnických států umožnit nám přístup k moři po vodě-která stanovila ,že pokud ČR usplavní usek Labe Ústí nad Labem-Děčín,jsou spolkové německé státy Sasko,Prusko a Sasko Anhaltsko v useku státní hranice -Magdeburg zesplavnit LAbe na ponor 150cm po 340 dní a na 250cm aspon po dobu 240dní v roce.Tuto smlouvu uzavřela za ČR vláda Miloše ZEmana a tehdejší spolková vláda SRN.Po protestech dětí země(konkretně dvou fanatiků placených DB) Došlo po několika pokusech se dohodnout k silné redukci tohoto projektu a to na jeden jez v Prostřením Žlebu(těsně pod Děčínským přístavem) který měl zabezpečit doplutí lodí aspon do prvního českého přístavu Děčín Loubí.Tento projekt slibovalo už několik vlád ČSSD uskutečnit a zatím se ani nekoplo.Povodně předvedli že bitopy na které se zelení odvolávají se umí změně vodního stavu i dlouhodobější přizpusobit.Takže se ted odvolávají na vyjádření ministryně životního prostředí Saska-taky blbost smlouva je mezistátní neboli ji garantuje spolková vláda,navíc kdo jezdí ví že od přístavu Dresden Ubigau je po většinu roku pro plavce který Labe zná splavnost na 150 zajištěná.A tak diky ekoteroristum se české lodě se zbožím z a do čech plaví když je to nutné na menší ponor nebo prostě jezdí tam kde mužou plout na plný ponor a do čech se nevrací ,což je škoda protože se tady musí zboží odmítat a kdyby ho vezla lod vyšlo by to zákazníka potažmo následně nás všechny podstatně levněji. Lod která na plný ponor uveze 1100 tun na 150 cm vezme cca 350-400tun to je nejnižší možný ponor aby se rejdaři zaplatila nafta a posádka od 150cm výš se už vydělává. Pro srovnání napíšu ještě při plném vytížení 1100 tun veze lod 44kamionu o nosnoti 25tun a 22 vagonu po 50 tunách. Neboli díky ekoteroristum podporovaným kamionáckou a železniční lobby platíme o odost peněz víc například za maso protože krmivo bylo jedním z hodně vožených substrátů do republiky nebo za čokoládu nebo rýži a vyvážela se řepka,obilí kaolin,uhlí,železo. Hawgh jsem se krutě rozepsal tenhle problem mě dycky našnupne!!!! Ale to co jsem napsal nemyslím zle jen se snažím problem který je vždy prezentován jako že rejdaři chtějí rejdaři požadují,vysvětlit ,protože nikde není řečeno proč to rejdaři dělají,včera na nově to řekli vyjimečně dobře kamiony mužou na silnice plně naložený pořád a když nasněží honem se státem placení silničáři snaží,železnice naplno naložená jezdí taky na kolejovém svršku opravovaném státem,ale když něco řeknou rejdaři hned je to prezentován jak co si to dovolují!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem si ten článek na aktuálně našel a přečetl,konečně netendenčně napsaný,jen autor neměl čas a prostor vyhledat a napsat argumenty pro a proti. Jináč jak tam píše Lukáš Hradsky na konci tak je to přesný všichni řvou neregulovat a ono to už dávno regulovaný kamenitým dlážděním je,máte vidět co dělá lod když tam jede tzv. pár cm přes ponor to pak skáče po kamení a vlní se že se člověk bojí že se zlomí!!!A dost nebo mě ponoříte do vltavy aby mě to přešlo!!!HAWGH na toto tema-jo Terry zakufrovat takhle jak se vám to povedlo autobusem lodí tak pochopíte proč má lod zábradlí-aby cestující nenastupovali a nevystupovali za jízdy:-DDDD

    OdpovědětVymazat
  9. Northy,
    já to taky nemyslela špatně. Jen jsem byla ráda, že se mluví o \"vás\" :).
    I kdybys ten parník dostal, vůbec by mně to nevadilo :DDD - pokud si peníze někdo zaslouží a neukradne je, sice mu je závidím ;), ale přeju. Vidím, že jsem tě celkem vyhecovala, ale fakt jsem to nemyslela zle. A díky za informace. Sice jsem o splavování nebo splavnosti nebo jak se tomu říká, semotamo něco slyšela, ale nepřemýšlela jsem o tom a neřešila to. Labe je moc daleko... a nic o tom nevím.
    A jinak... to je přece všeobecně známý, že všechno zlý je k něčemu dobrý, všechno jde tak, jak má jít a že v nouzi poznáš přátele...
    A rozmazluješ, rozmazluješ? To ti závidím, u nás jsou všichni alergici :(

    OdpovědětVymazat
  10. tedamama správně je splavnost-splavovalo se kdysi dřevo složené ve vorech. JJ tímhle mě vyhecuješ vždy,protože nejkrásnější kus cesty byl dycinky co jsem jezdil na labi od Dráždan po Děčín proti proudu,prtože jsme jeli domu,dneska to jezdíme autem po dálnici od krásy soutěsek a pískovců hooodně daleko a nejvíc se plavíme v oblasti Magdeburg po středozemním kanále(správně se jmena nepřekládají takže Mittelland kanal) přes Wolfsburd,Braunsweig a Hannover na Dortmund Ems kanal tam přes Munster na Wesel-Datteln kanal na Rýn a trádá do Holandska nebo Belgie nejčastěji Rotterdam nebo Antverpy. Možná to plno lidem přijde jako že se aspon někam podíváme ale fakt to nejkrásnější z evropských řek co jsem měl možnost vidět (na rýně je krásná část kolem Bonnu a Lorelei na Labi fakt usek Děčín - Dresden) to není!

    OdpovědětVymazat
  11. Rézi, u jednoho tvého oblíbence jsem našla krásnou uklidňující věc. Až budeš mít čas, mrkni tam: http://www.cestykesvetlu.cz....html

    OdpovědětVymazat
  12. teri-tip na víkend-v sobotu od 18 hod. v bazilice Břevnovského kláštera mše k 15letům od úmrtí Karla Kryla!!!! Já tam teda nebudu páč budu v Dč na basketu ale vzpomenu si na dálku!

    OdpovědětVymazat
  13. V sobotu 7. března v 18 hod. bude v basilice sv.Markéty v Břevnovském klášteře celebrována zádušní mše za Karla Kryla (15. výročí úmrtí). Po mši, ve 20,30 hod.,proběhne U Kaštanu koncert Krylových písní v podání skupiny Missa - Karel Kryl revival. Jejich nové CD pokřtí Dana Němcová, píše Martin Štumpf.

    OdpovědětVymazat
  14. to zní hodně zajímavě... asi přeložím plánovanej výlet na neděli a zítra si udělám flákací den a navečer zajdu do kláštera... Dík moc za tip!!
    No a co Ty, jak to všecko jde? :)

    OdpovědětVymazat
  15. to to tady zas umlklo!! Sakra. Ještě čtyřikrát na ozářky na Bulovku a budu mít to njhorší otravné za sebou a nastane dlouhodobá část.

    OdpovědětVymazat
  16. no jo, doba je zlá... Už jen čtyřikrát? to je už skoro hotovo :) takže snad už... to nejhorší odbyto? člověče, tak to mě těší... pojedeme na výlet na lodi!!! :oD

    OdpovědětVymazat