23. 1. 2009

Svět se mění... a my s ním

ikona.lifeVyhlašuju soutěž o hlášku dne - vystihnout dnešní den smysluplným povídáním, to by bylo na moooc dlouho. Na druhou stranu si dnešek ale pár slov rozhodně zaslouží - událo se několik hodně podstatných věcí... A tak to vezmeme stručně a heslovitě :o)

Skoncujte s ranní nevolností - vstávejte odpoledne!

S tímhle heslem jsem obšťastňovala spolužáky a spolužačky před dopolední zkouškou z kritických teorií médií. Vstala jsem ráno dřív za účelem posledního (celkově druhého) přečtení si přednášek, jenže bylo krušno zle - i udělala jsem si silnej zelenej čaj, pracovní název Tekutá vražda vypovídá snad dostatečně... Čtyřpytlíkovej Zen Chai skoro nalačno probral, ale taky pobouřil útroby. Do školy jsem se proto dovlekla se solidním šouflpocitem. Ovšem vtipkování o ranní nevolnosti a pozorování zděšených a nechápavých pohledů zvedlo náladu a pocit rozehnalo :) Zkouška samotná se nevyvedla tak, jak bych chtěla, ovšem šla jsem z ní s pocitem, že jsem víc udělat nemohla. Uvidíme, jak to dopadne.

Na někom se to ty holky naučit musej...

Vyzbrojena tímto heslem jsem vyrazila na Invalidovnu, nechat se ostříhat. Stříhání v Praze není levná věc a já si vzpomněla na doby, kdy jsem se ve Žďáře nechávala stříhat u učňaček kadeřnic. I vygooglila jsem si potřebné info a vyrazila na Invalidovnu, kde má kterési učiliště středisko odborného výcviku. Počkala jsem po polední pauze (v ní jsem se zajela jen tak podívat do Kobylis, maje v paměti, že tam tramvaj jezdí hezkými místy... jistě že jsem jela druhou trasou, ale co :) a svěřila se do rukou slečnám, asi o šest let mladším, než jsem sama. Dopadlo to dobře. Slečna mi to ostříhala pěkně a tak, jak jsem chtěla (dokonce jsem během stříhání seznala, že to mohla vzít víc, ale nechala jsem ji, aby se s tím nemusela předělávat...) - jenže na závěr povolala ke schválení mistrovou a ta popadla nůžky - a fik fik fik, těžce usmlouvané centimetry ofiny, která se musí dát stáhnout do culíku, lítaly na zem a já se ani nevzmohla na odpor. Takže to je celkově kratší, než jsem plánovala, ovšem vypadá to dobře. Takže to by taky bylo.

Svoboda pro oči - po osmnácti letech

Je to tak. Dnešek je prvním dnem od mých cca šesti, kdy se koukám na svět nerozmazaně a bez brejlí. Jo, pořídila jsem si čočky. Je to nezvyk - mít najednou ostré celé zorné pole... Jinak to je veselý boj, plácnout čočku tam, kam patří, ve správné poloze, je vtipná scénka asi na deset minut. Ale co, to chce cvik :) Čočky se střídají v aktivitě a vesele si šmejdí v oku, jsa asi nesprávně umístěny - takže vidím chvilku rozmazaně, chvilku ostře, chvilku zamlženě a podobně. Ale stačí párkrát zamrkat - a je to v cajku. A chvílemi si dokonce některá sedne tak, že o ní vůbec nevím! Je to lepší než drátem do oka, a rozhodně lepší než předešlé brejle - z těch se mi motala hlava a neměla jsem dobrý pocit, z čoček se mi nemotá nic. Jen to chce naučit se je plácat na to správné místo oka.

Děkujem, Ježíšku!

Ježíšek se o měsíc opozdil a poslal mi poslední dárečky po hranické Rézi - oranžovou kočku s kropenatkou, magnetickou záložku a korálkového zavěšovacího anděla. Daly jsme si s Rézou zase jednou rande, během něhož jsme stihly nejkratší návštěvu Krásnejch ztrát (přišly jsme v pět, od půl šesté byla rezervace na půl podniku... daly jsme rychlorakev a rychločokoládu a vyklidily jsme pole) a poučné posezeníčko v literární kavárně na Moráni. Zjistila jsem, co to je studentské latte (latte s karamelem či čokoládou dole), rumové pralinky v tekuté podobě (likér rumovo-čokoládový a nikoli špatný) a Ďábelský krvesaj - sofistikovaná lihovina podávaná pro větší efekt ve zkumavce. Sofistikovaná je velmi, protože při pití vás osvěživě hladí v krku, ale jakmile dopijete, přihlásí se pálivý ocas. Jo a nesnažte se dávat si s někým jednu zkumavku chlastu napůl. Pití ze zkumavky se špatně odhaduje a dopadnete jako my s Rézou - člověk chce ochutnat a naprosto neúmyslně vypije 90 procent obsahu. Ach jo. A pak si člověk nemá na stole zapomenout pytlík s těma dárečkama, kam si navíc přibalil brejle (aby je nerozmačkal v báglu, neb mu nedošlo, že by si měl vzít pouzdro, když si nahodí čočky :) ... Ještě že všímavý personál pytlík objevil a když jsme se vrátily, byl už na baru :o)

Jen červená to může být...  

Aby byla Velká proměna dokonána dokonale, koupila jsem si dvě krabičky vymývací barvy. Podzimní zrzavá zkušenost se mi zalíbila a k tiziánově červené jsem se s radostí vrátila. Už jsem skoro profík - trvalo mi to chvilku, neusvinila jsem si ručník ani tričko a povedlo se mi zbytky šamponu vymýt úplně úplně!

Dlouhé čekání skončilo - let's go get LOST!!!

Perličkou, sladkým závěrem dnešního dne a odměnou za to, že jsem to všechno tak hezky stihla :o) , mi byla dlouho očekávaná večerní podívaná. Losti jsou zpět! Včera šly první dva díly páté série v Americe, dneska ráno jsem naklusala na net a zaopatřila se. Nastala sice vtipná situace, kdy byl dostupný díl druhý a čekalo se na první... ale když člověk celý den někde lítal, bylo mu to v podstatě stejně fuk. Večer už bylo všecko, včetně titulků... a tak vyvrcholení dne nic nebránilo. Podívaná parádní, prozrazovat nebudu nic - jediné, co stojí za zmínku zde, je, že Des je mimořádný a nevztahují se na něj pravidla!!!

Všechno, co potřebujete vědět...

... jsem vám už řekla. Tak tedy dobrou noc - jdu bojovat s čočkama :o) Ale abyste neřekli, že vás napínám... tak se na výsledek Velké Proměny teda podívejte sami :o)

promena_hotova

26 komentářů:

  1. myslím že změna zásadní a povedená

    OdpovědětVymazat
  2. dík, ale včera jsem to asi zakřikla - zase už brejlím, ztratila jsem dneska jednu čočku :oD tak doufám, že se zase ke razantní změně brzo vrátím...

    OdpovědětVymazat
  3. nedělej poplach doma mám čočky plnej pytlík prej první jakkost píšou :-DDDD Hmm taky bych si měl dojit na oční at vidím na dálku jako ostříž když se chci vrátit na lod

    OdpovědětVymazat
  4. taky mně mamka už čočku nabízela :))) helemese, tak Ty už plánuješ návrat na loď? tak to ráda slyším, teda vidím a čtu... :)

    OdpovědětVymazat
  5. plány se mi hatí zkosil mě moribundus a ležím po horekách zas v nemocnici :-(((

    OdpovědětVymazat
  6. Northy, bude zase líp...

    OdpovědětVymazat
  7. sakra, to už je fakt pech... ale zase třeba si všecky ty problémy vybereš teď a pak bude klid... A zase bude líp - maminka má vždycky pravdu! :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Tu som netreba ma hladať,pořád se válím v nemocnici,už mi z toho tak hrabe že mi přítelkyně sehnala dvd Chipa a Dalea tak tu na to civím a tvrdím ještě chvíli a přejdu na Teletubies:-DDDD

    OdpovědětVymazat
  9. Northy,
    proboha, to s tebou tak lomcuje horečka??? Kolik ti naměřili? :)

    OdpovědětVymazat
  10. fuj, taky jsem si včera říkala, co že se tka dlouho neozejváš... ha, tak všecko v cajku - a ten politickej pamflet si počtu, až se proberu z postspánkovýho stadia, teď mi to ještě nemyslí :))))

    OdpovědětVymazat
  11. rekord byl 40 a tlak 60 na 40 prakticky už jsem byl na druhým břehu :-(( jediný co si z toho pamatuju že se mi chtělo spát a ustaranej hlas docenta a smutnej sestřičky-co říkali nevím ale ten ton mě probral

    OdpovědětVymazat
  12. a zas je tu Tycho de Brahe vaše slova napsaná sem jsou tak drahe,mluviti stžibro mlčeti zlato říka se já dodávám blogovati remcati a jinak si dělat prdelky z politiku neboli jim vracet stejnou mincí jak oni z nás-platina!!!§

    OdpovědětVymazat
  13. Northy,
    opravdu už nemáš horečku nebo píšeš z hladu? ;)
    Jen tak mimochodem, už jednou jsem ti říkala, nelez na ten druhý břeh, nemusíš být všude a všechno vidět... A to jsem si myslela, že ses už konečně usadil ;)
    Ohledně těch dvd: co takhle strejček Skrblík? V období krize by to mohlo i inspirovat, kde ušetřit... Takže pobaví, ukrátí dlouhou chvíli a zároveň poučí :) Tři mouchy jednou ranou, to není marný...

    OdpovědětVymazat
  14. Teri,
    pracuju s tvým noťáskem... Táta s Dejvem dneska zprovozňovali balíček Duo (marně, dodatečně bylo zjištěno, že ještě nebyl aktivován) a při té příležitosti tátovi odešel jeho noťas... snad ne do věčných lovišť. Chytla ho z toho všeho depka a pořád ho ještě drží...
    Já ze zoufalství zkouším tvého starocha - zítra mám službu a MUSÍM z něčeho dělat. Doufám, že to přežiju já i on (tvůj staroch, ne táta :) Drž nám palce :(

    OdpovědětVymazat
  15. tedamama ne nemám už horečky ani hlad,proč??? Kvuli kritice politiku ehm vyžírků??? Tak to ti asik Terka dostatečně netlumočila mé názory na tyhle pány,já už jsem takovej nesnáším pokrytce a lháře-politik slibuje na co přijde před volbama a pak si jen zvýší plat a tiše kouká jak se mu to sype v horším případě vymýšlí čím dál nepřehlednější a hloupější zákony-tot muj názor !!!

    OdpovědětVymazat
  16. Northy,
    neeee, tvůj názor na politiku a politiky znám, chápu a sdílím ;). Jen jsem nepochopila ten poslední ohlas - čtrnáctý v pořadí. Nevím, jestli mám mluvit (=stříbro), mlčet (=zlato) nebo remcat (=platina) :)))
    Ale jinak: hlavně, že je ti líp... ostatní neřeš... ;)

    OdpovědětVymazat
  17. a k Tvýmu včeravečernímu počinu ještě: se tu tlemim do hrstě, Ty bys taky moh skoro jít psát o politice... nadhledu na to máš dost :)))))

    OdpovědětVymazat
  18. tedamama-zeptej se ve sběru drahých kovů za co ti dají nejvíc-a budeš remcat jak já o stošest:-DDDDD O mě je známo že jak trošku zmlknu případně nemám poznámky je něco v nepořádku a už mi měřej teplotu atd.

    OdpovědětVymazat
  19. Teri ti dám infantilismus safra jááááááááá chci domůůůůů!!!! Žádnej Poe ani Tinky Vinky nebudou !!!!
    Stačí že v pátek řekla jedna sestra že tu nějak po ránu všichni kašlíčkujou i na boxíčkách a zježili se mi chlupy i na .......!!!!Bych ji pouštěl Teletubies snad dokolečka aby ji to přešlo!!! To je nápad nahradíme trest smrti trestem doživotního sledování Teletubies!!!!! Vyprázdníme věznice!!!
    No nejsem já geniální??? A v parlamentu bych jim to pouštěl taky ono by je to přešlo se tam cpát,i když některým by to zvedlo obzor a inteligenci, tak nevím no:-D
    No já bych radši moc o politice takhle na veřejnej WEB radši psát neměl ono to prej už neni trestný ale žaloba za urážku na cti nebo tak je v trestním zákoníku pořád.

    OdpovědětVymazat
  20. Teri,
    právě odjíždíme do OH. Je to akce pořádaná společně se sousedy, takže budeme min. dva dny nedostupní :))).
    Mějte se vespolek dobře a ty se, Northy, snaž, aby tě taky propustili...

    OdpovědětVymazat
  21. už jsem byl vypuštěn a zas jak vodník vegetím u Kyjského rybníka,kdo mě chce vidět tak ted nemuže mám zakázaný návštěvy kvuli chřipajzně a tomu že mám málo bílých krvinek,teda nemám chřipajznu ale všici okolo jo.

    OdpovědětVymazat
  22. tsss, já chřipajznu nemít, já být očkovaná :) ale na návštěvu to momentálně stejně není, fofry mám a nevím, kde mi hlava stojí... ono když člověk musí furt kromě seminárek psát ještě lostí teorie, tak to toho je fsakt moc :)
    tedamama:
    doufám, že zdárně zpět a doma že je vytopíno, dopisuju seminárku ke zkoušce, sbalím se a odpoledne tradá... večer mě máte doma =o) těšíte se?

    OdpovědětVymazat
  23. No samozřejmě není zač. ;) A máš i dobrý články. :)

    OdpovědětVymazat