24. 10. 2008

Měla Terinka externí harddisk a už ho zase nemá

ikona.life...aneb Když se něco může podělat, podělá se to! Minulej pátek jsem si konečně splnila téměř roční sen - pořídila jsem Mašínovi kamaráda, externí pevný disk. Za cenu solidní, s dopravou až ke koleji, vlastnosti mající slušné, a kapacitu téměř snovou - 1000 GB, ano, TISÍC gigabajtů. Proti ubohému osmdesátigigovému disku mého Mašína, kde se poslední asi dva roky data tísnila jako sardinky, to byl najednou prostor téměř nekonečný. Jenomže... dneska se stala katastrofální věc - disk prskl a už nenaběhl. A já tiše doufám - viďte, že má externí disk pojistky???

Za všecko může Mašina domácí, tedy bratrův stolní počítač. Totiž, v uplynulých dnech jsem naznala, že když mám tisícigigovej disk, chce ho to pořádně využít. A protože většinu fotek, muziky a filmů jsem uchovávala na cédéčkách či dévédéčkách, což vskutku není nosič spolehlivý a trvanlivý, pustila jsem se do kopírování obsahu cédéček právě na nový disk. Jenže nespolehlivé placky se projevily, a některé, zejména ty starší, dělaly značné problémy. 

Krizovým se ukázalo stáří cédéčka tři až čtyři roky - z toho plyne - NEVĚŘTE JIM! Nešel mi načíst pan Kryl, nešli načíst Zeppelini ani Queeni, staré Doors jsem radši ani nezkoušela. Mírné zklamání. Přešlo mě však ve chvíli, kdy mě osvítilo a já si vzpomněla, že většinu těchhle starých cédéček mám zálohovanou doma na disku domácího počítače. Heuréka - ďabneme tam nový externí disk, přetaháme muziku a za hodinku bude.

Dojela jsem tedy dneska domů, zapla domácí počítač a zjistila, že požadovaná data v něm pořád ještě jsou. Donesla jsem novej disk... a pak se to stalo. Napřed propojit vypnutý disk USB kablíkem k počítači, pak zapojit disk do elektriky... a nic. Mašina nezabírala. I napadlo mě, kdoví jestli je usb konektor pořádně zapojen - a jakmile jsem na kablík sáhla, ozvalo se z disku (aspoň jsem měla ten pocit) nepěkné elektrické prsknutí - a nic. USBéčko bylo zděšeně urychleně vytaženo, při doteku kov na kov se mi zdálo, že slyším další prskání... anebo jsem už měla paranoidní slyšiny. Na faktu, že se disk netvářil vůbec zdravě, se však nezměnilo nic.

Vyděšeně jsem oddusala k Mašínu, s poslední nadějí, že se disk v kontaktu se starým kamarádem vzpamatuje... Nevzpamatoval, samozřejmě. Ani neblikl. A já najednou hleděla tváří v tvář kruté realitě - 150 giga dat nepřístupných. Nebude Dr. House, nebude 90% Lostů, nebudou Letecké katastrofy, nebudou úžasné nové filmy, nedávno nabyté a jako zlato uložené... Na co se sakra budem koukat v Poličce?!? (Katastrofický scénář, že se disk už třeba taky nevzpamatuje a já na ty poklady nebudu třeba koukat už NIKDY, mě v tu chvíli radši vůbec nenapadl... chválen budiž pud sebezáchovy.)

Začala jsem rekapitulovat, kde se stala chyba. Připojením k počítači? Snad ne - stejným způsobem jsem zapojovala disk i poprvé k Mašínu, a to proběhlo bez problému. Vzpomněla jsem si na dnesodpolední pohodu ve škole, kdy nám odpadla hodina na FAMU - i vrátily jsme se s Paajou na základnu Hollar a usoudily, že volnou hodinu zabijeme koukáním na Dr. House. Nápad věru ušlechtilý, stačilo zapnout Mašín a disk, stáhnout požadovanou epizodu do Mašína, odpojit disk, přenést Mašín na dvoreček, vyrobit kino a sledovat. Vše proběhlo tak, jak mělo. Disk byl sice odpojen za chodu, ale slušně a humánně - přes příkaz Bezpečně odebrat hardware. Co víc by si mohl přát?

Nejistota ovšem hlodala, i pohledala jsem v Mašínu návod k použití disku. Ten pravil, že Terinka se během zapojování či odpojování chyby nedopustila, naopak - postupovala zcela správně. Jenže disk si nedal vysvětlit, že mu vlastně nic být nemůže, a neblikne a neblikne. Natožpak aby se rozjel.  

Zahlodala také věc další - otázka, zda disku svědčí či nesvědčí transport z Prahy vlakem v mašíntašce? Pravda, v návodu píšou, že disk nemá být vystaven otřesům, nemá s ním být hýbáno za provozu, zkrátka na něj nemá být užíváno hrubého násilí - ale to pak pardon. Převážet ho v polstrované tašce spolu s počítačem, to za hrubé násilí vážně nepovažuju.

Okamžitě po zjištění problému jsem povolala z koupelny bratra a jala jsem se mu žalovat, co mi jeho Mašina domácí nepřímo způsobila za újmu. Ještě než jsem dořekla, pravil bratr moudře "zkrat"? Dušička zaplesala - i já na základě toho prskavého zvuku pojala laickou naději, že to mohla být jen nějaká pojistka... pojistky přece praskají a když prsknou, zní to jako elektrické prsknutí, ne?

Viďte, že má externí harrdisk pojistky...

Zítra jedu na víkend do Poličky (holt jsme se s Paajou dlouho neviděly... :o)  - z toho plyne, že a) nečekejte blog, a za b) Paaja vlastní extrémně šikovného a technicky nadaného bratra. Extrémně šikovný bratr v neděli přijede domů do Poličky - žiju tedy v naději, že pohlédne okem znalým do útrob disku a praví něco jako No jo, pojistka... a pojistku vymění a zase bude dobře. A bude House, budou Losti, budou Letecké katastrofy...

Naděje umírá poslední.

Až skomře naděje, přijde na řadu reklamace. Protože já tomu fakt nic neprovedla... aspoň myslím.

Ale zatím naděje žije. 

Viďte, že má externí harrdisk pojistky?!? 

24 komentářů:

  1. Jo jo pojistky, jájsem Ti to řikal, co stím až to klekne tak buď ráda, že´s tam toho ještě neměla moc. Ale třeba fakt je ten Pájin brácha šikovnej ale stejně si myslím, že nejspolehlivější je pořádná.....gigová fleška. Čau.
    Jo ,byl jsem se u pani Šprýmařky dovolit aby mě pustila na tu promoci.
    Tak mě řekla, že to je naprosto jasný a ne , že mě tam pustí, že mě tam přímo posílá a že mám volno hned od rána abych se stačil náležitě připravit.
    Tak čau a doufám,že ty fotky jsi neměla taky natom externím disku. Čau. Tata

    OdpovědětVymazat
  2. bodejť by paní šprýmařka nebyla hodná a ochotná, když tam všecky uplácíš perníkama :)))
    No, doufám tajně, že s tím ten Paajin brácha něco zmůže ,a kdyby ne, tak se to holt pošle na reklamaci... Uvidíme. Naštěstí jsem tam nic novýho nebo nenahraditelnýho neměla, takže co se dat týče, tak to taková pohroma není... ale nasere to, no :o/

    OdpovědětVymazat
  3. Northy,
    vduchoprázdno se ještě nezaplnilo?

    OdpovědětVymazat
  4. tedamama je po volbách a mě přijde že by bylo třeba udělat blbu prázdno na všech urovních politiky,a jelikož nechci být až tak sprostý zdržuju se radši veřejneho vyjadřování.
    Tož jiné téma hokej a Litvínov začli hrát lépe v obraně mín se nechaj vylučovat a hle náhle jsme nejmeně do zítra 3 a to i přes to že někteří hráči střílí radši na vlastní branku než na tu supeře:-DDDD
    Další tema já a nemocnice - už nikdy nedovezu doktorum a sestřičkám máminy buchty minule jsem jim dovezl celou zásobu tvarohových ,makových a povidlových buchet a jak jsem dopadl -pražácíííí proradní buchty sežrali a domů mě poslali!!! tak snad ted ve stčedu čím dřív tím líp at mám ty chemotarapie za sebou a mužu se zas pomalu zapojit do života ,-)) už uvažuju o lázenském pobytu u příbuzných v Přerově takže by se pak dalo i zajet dolu kamsi ke Zdáru :-DD Další na co se těším až mi skončí chemky je že konečně zas budu moct na hokej a na basket přímo na stadion!!! No a samo že splním tenn vejlet lodí ale ten asik až v květnu ted by jste na lodi zmrzli a to bych nerad:-DDD
    to je zatím vše co se nějak vynořilo ve vzduchoprázdnu páč jinak furt terkovatím nechce se mi nic nějak začínám lenivět asik jde na mě zimní spánek:-DDDDDD

    OdpovědětVymazat
  5. napiš jak to dopadlo,protože tyto zařízení je stavěno na cestování

    OdpovědětVymazat
  6. Northy,
    omlouvám se za neodpověď, ale měla jsem teď hrozně hektický období. Sama doma, sama na práci doma, hodně práce do práce, hodně práce po práci a k tomu ještě začátek v nové práci :))). Celodenní nedělní návštěvy v Kladrubech, chystání na Terkypromoci, Dušičky atd atd. Takže se omlouvám :)
    Na tvoji návštěvu se samozřejmě těšíme a doufáme, že bude brzká :). Na výlet lodí samo taky, ale to už jsme probírali ;)
    Kolik máš před sebou ještě chemek? Už se ti to krátí, ne? Ale ono je hlavní, aby to dobře dopadlo a nejakej ten týden navíc musíš holt přežít. Dobrá rada, co? :(
    No nic, tak se opatruj a zdrav se...vzpomínám a držím palce...

    OdpovědětVymazat
  7. tedamama ještě že jsi k tomu vzpomínám nedodala spi sladce:-DDDD to bejvá na věncích na hřbitově:-DDD

    OdpovědětVymazat
  8. Northy,
    ježkovy voči, jaký vzpomínání a sladký spaní? Já už asi nerozumím ničemu, já nevzpomínala, já si ztěžovala na nedostatek času!!! :( :)
    A proti sladkýmu spaní já osobně nic nemám :D Co bych dala za jednu takovou noc ... A vůbec... nebuď morbidní ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Ale jinak... jsem ráda, že ses ozval, tím pádem žiješ a pokud ještě rejpeš, máš i chuť do života ;)

    OdpovědětVymazat
  10. bože, nejenom že nechápu, ale ještě blbnu... a ještě navíc si s\\z\\těžuju... ach jo... jsem volaká prepracovaná :(((

    OdpovědětVymazat
  11. Mámo, dej si pauzu, dej si tic-tac =o) Snad už to teďka bude klidnější, no...

    Northy: morbidníku, fuj! jinak ale souhlasím, takovej sladkej spánek má něco do sebe, já se po docela dlouhý době v posledních dvou dnech konečně pořádně prospala... sakra, to je blaho :)

    Václav: Reklamaci jsem vznesla, poslali mi vyplněnej formulář a místo, kam to mám odnést... uvidíme, co mi na to řeknou. Jinak, vítám na blogu :)

    OdpovědětVymazat
  12. No jo černý humor a rejpání sem celej já,ale dokud rejpu je to fajn páč mám chut k životu!! pořád tu sestřičkám vysvětluju že jak zmlknu má jim to být krutě podezřelí a už se to i párkrát vyplatilo a dycky se něco nepříjemnýho dělo,ale to až jindy,-((

    OdpovědětVymazat
  13. Po ránu jsem si znova přečetla a konečně pochopila :DDD. Jó, přepracování je hrozná věc...
    Northy, a ty mě nechytej za slovo a raděj odpovídej na dotazy ;)

    OdpovědětVymazat
  14. dotazy???dobře Nad dopisy diváků-Chemek mám před sebou ještě celý 2 cykly jelikož mi to ted natáhli tak to vypadá na konec někdy po novém roce.Nekrátí furt to prodlužujou jsem holt oblíben v kolektivu tak mi tu daj definitivu dostanu inventární číslo nebo smlouvu o zaměstnání jako reklamní pacient na lužku:-DDD A dobrý rady beru taky jich plno rozdávám :-DDDTimto jsou dotazy snad zodpovězeny:-)) a zvědavosti učiněno zadost:-)) prostě je to ještě na dlouho:-((

    OdpovědětVymazat
  15. To není jen pouhopouhá zvědavost... je to i starost o tebe, fakt ;)
    A taky se těším na tvou návštěvu. A to, pokud jsi pořád po špitálech, pokud vím, nejde :(
    Ale vážně, pokud by ti moje dotazy vadily, vůbec nemusíš odpovídat :)

    OdpovědětVymazat
  16. tedamama neboj držím se hesla který razí Donutil -Ptej se na co chceš já ti na co chci odpovím:-DDD

    OdpovědětVymazat
  17. tak mě včera navštívili dvě bludičky-díkes za veču přišla k chuti!!-jen nevím jestli jsem holky novinářský vubec pustil ke slovu:-DDDD

    OdpovědětVymazat
  18. Northy, není zač děkovat, hlavně že se hodila :))) on takovej bramborovej guláš bez brambor, to není nic moc... :)

    Ale jinak... DOBRÁ ZPRÁVA se udála! Do Prahy přijel Pilotěnko, což je samo o sobě dobrá zpráva, ale on má stejnej disk jako já i se ZDROJEM! A ten mně půjčil na ozkoušení... a disk se ROZBĚHL, z čehož plyne, že je zničenej JEN ZDROJ!!!! Juchůůůů, nemusím to reklamovat, nemusím si nic znova stahovat... a budu si pořizovat jen novej zdroj! Hu, co já bych bez toho Moryho dělala... kdyby nepřijel, tak bych to dneska nebo zejtra už nesla na reklamaci...

    OdpovědětVymazat
  19. A nesvedly tě na špatnou cestu??? :D

    OdpovědětVymazat
  20. nene mě a svest na špatnou cestu to snad ani nejde:-DDD

    OdpovědětVymazat
  21. Dobře se bavíte, je to dobrý, mě dneska paní Šprýmařka taky pobavila a vyměřila mě kladrubský pobyt tak asi do Mikuláše. A v sobotu ráno můžu ject na vopušťák. Ale jinak je to opravdu výborný dneska zrovna jednoho pacienta z našeho baráku odvážela rychlá (RZS).
    Tak, že vono může vždycky bejt ještě hůř. Čau. Trtt

    OdpovědětVymazat
  22. Opravuji co jsem právě napsal, (jako to rádio Jerevan) nešlo o pacienta klienta.
    My tady totiž nejsme pacienti ale klienti. Pacienti jsou přece nemocní.

    OdpovědětVymazat
  23. Znovu opravuji tohle už byl jenom překlep ... nešlo o pacienta ale o klienta....

    OdpovědětVymazat
  24. Territato,
    nejseš taky nějaký přecvičený? ;)

    OdpovědětVymazat