2. 6. 2008

Za šestnáct dní to budu mít za sebou... snad

ikona.skolaStátnicové kostky vrženy. Je to tady, napjatě očekávaná informace: Za šestnáct dní to bude odbyto (a nebo taky ne). Asi už půl hodiny znám datum a hodinu, kdy předstoupím před státnicovou komisi: 18. června v 10:30 hodin. Ani vyspat mě nenechaj, kojoti :o) Z čeho mám ale obrovskou a nefalšovanou radost, je složení komise: Novotný - Moravec, Bednařík, Trunečková. Lepší to snad být nemohlo...
Příjemnému zjištění ale předcházela hluboká deprese ze seznámení s průběhem loňských státnic. Nesouhlasející okruhy (= to, co se učíme) a otázky (= to, co si člověk vytáhne u státnic a mluví o tom), to byl první šok. A taky zkušenosti loňských bakalářů s dějinami médií byly poněkud děsivě...
V rámci možností mě ale uklidnil předchvilkový pohled na ofocený rozpis státnic - v komisi bych neměla mít ani pana detailistu historika, ani okecávačky nepovolující B.O. Převelikou...
Vyšplouchli mě ale s datem. Všem kolem sebe, a sobě nejvíc, jsem sugerovala, že budu dělat zkoušky 17. června, v úterý. To proto, že sedmnáctka je moje oblíbené a šťastné číslo, sedmnáctého v úterý jsem maturovala a dopadlo to výborně, a to hned čtyřikrát. Sedmnáctku jsem mívala na florbalovém dresu, sedmnáctka vám vyjde, když sečtete datum mého narození - 11. + 6. Prostě sedmnáctku Terinka ráda. A když si to tak pěkně vsugerovala před maturitou a vyšlo to, tak si myslela, že to zafunguje i u státnic. Tak ne, no. Ale co, osmnáctýho taky dobrý. Aspoň bude o den víc na "učení"...
Zato Paaja, kojot, jde toho mého vysněného sedmnáctého. A ta zase nadává, jelikož na maminčiny narozeniny dělat nechce. Prej si to vyměníme. Už se na to ale těším: ona mi tady bude  sedmnáctýho večer jásat a já se budu snažit usnout. Dopadne to tak, že svorně vypijem flaš vína - Paaja na oslavu, já na dobrý spaní - ráno si to odbudu... a bude.
A teď tedy poslyšte tu radostnou zvěst o komisi... Ta je totiž naprosto fantastická.
Bednařík: Zaměření - dějiny médií. Můj konzultant bakalářky, měl by tedy plnit roli mého obhájce - a to by mu mohlo vydržet nejen přes část bakalářkovou, ale i na tu dějinnou... Fajn pán, se kterým se při konzultacích bakalářky dalo probrat kdeco, i sranda byla, nezdálo se, že by chtěl něco nějak hrotit, nedejbože Terinku nějak dusit a týrat... Snad mu přátelský přístup, za který jsem mu děkovala v bakalářce, vydrží i u státnic. Hodnej Bedňa, hodnej, hodnej.
Moravec: To je prosím gól z půli hřiště, záležitost zcela nečekaná. Moravec je totiž televizorozhlasák a u tiskofoto Terinky by neměl co pohledávat. Ještě když mi u zkoušky z etiky povídal, že se možná uvidíme u státnic, říkala jsem si v duchu To víš že jo, co bys tam tak TY dělal. Hmmm, ani ne do roka a do dne, a je to tady.  Asi bude zkoušet teorii a praxi žurnalistiky - nikdo kompetentnější tam není... Moravec ale má své výhody - je to sice člověk hyperaktivní, workoholický a vševědoucí a totéž očekává i od nás, ale není to podrazák a koupač. Není. Hodnej Vašek, hodnej, hodnej...
Trunečková: Paní agenturní. Evidentně bude zkoušet specializaci - agentury a fotku. Před týdnem jsem u ní dělala zkoušku, v předcházejícím testu chyby byly, i pokusila jsem se něco vysvětlit, jak jsem to jako myslela, paní mi to objasnila, jak to mělo být a proč je to špatně. Pak se na něco zeptala, já střelila od boku a dedukovala z internetu, případně logicky usuzovala... a ona zajásala nad mým postřehem o výroční zprávě ČTK, pak se ještě nad čímsi zamyslela a pravila, že jsem jí udělala radost tou výroční zprávou a ať jí dám index, za výborně. Takže evidentně paní moc hodná. A když člověk něco neví, navede. Umí navést. Hodná Trunda, hodná, hodná...
D. J. Novotný. Odmyslím-li epizodku, kdy jsme v prváku dumali, co je to za titul D.J. (čti dýdžej) a pak se na to ostýchavě optali vyučující na semináři češtiny, a ona se zamyslela a pravila, jeslti to náhodou není zkratka jména a druhého jména... :o) - seznámila jsem se s tímto pánem na seminářích tisku, kde vedl psaní povídek. A tenhle pán je velmi sympatický, milý, s dlouhým vlasem a vousem, na každé povídce si našel, co pochválit... Jako by z oka vypadl mým představám o pohádkovém dědečkovi hříbečkovi. Hodnej Dýdžej, hodnej, hodnej...
Vážně, přestávám se bát, aspoň trošku. Doufám jen, že mě nepřeřadí - Paaja objevila, že v rozpisu jsou minimálně tři chyby, ty se ale týkají televizorozhlasáků. Snad nás tiskofoto nechají na pokoji.
A to nejlepší na konec. Máme za sebou první kolo přijímaček na nová média na FF! A to tak, že snad vcelku solidně. Test studijních předpokladů byl totálně stejný jako loni - velebena budiž Paaja, že včera navrhla udělat si ho pořádně a trošku se zamyslet nad krizovými otázkami... Super, ale jestli si to dělali i další zájemci, jsou na tom super taky. Odborný test byl horší, moje úžasná vzdělávací poezie nebyla vůbec k ničemu, ani jedno jméno se mi v testu pořádně neobjevilo... Ale co, z dalších věcí jsem něco věděla, co jsem nevěděla, to se otipovalo. Tu polovinu ze všeho, potřebnou pro připuštění k pohovoru, bych mít měla já i Paaja, a u pohovoru jim pustíme Degény a nějak je ukecáme. Musíme.
Jo a před chvilkou jsem při pohledu do Tajemníka zjistila, že mi ALenka zapsala jedničku ze současných fotožánrů, posledního nesplněného předmětu. Na základě seminárky a mého veleprosebného mailu, jinak mě zatím ve zkouškovém neviděla. Ta paní... je neskutečná. Báječná, hodná, úžasná, prostě naše ALenka.
Zítra ji musím uhnat u přijímaček, přemluvit, aby mi zapsala i další dva fotopředměty, a pak vyrazit za B.O. Převelikou. Vymámit z ní dva podpisy na lejstro k uznání irštiny z fildy a hlavně jí nechat podepsat předmět z loňského roku, za což mě určitě uškrtí a sežere zaživa, ale co, aspoň se nebudu trápit :)))
Ať už je to za náma..  

8 komentářů:

  1. Hrozně moc držím palce - budu asi stejně nervózní jako ty, ale vím, že vy dvě se to dokážete naučit :)))

    OdpovědětVymazat
  2. Taky budu držet palce, neboj se nic a věř, že ten pocit, až to z tebe všechno spadne je perfektní ;o)

    OdpovědětVymazat
  3. Znáš pověsti o \"tramvajové fakultě\"? No a kterépak linky projíždějí před branami Hollaru (neprobíhá-li zrovna odklonování)... 17 a 18, jak degeniální.

    OdpovědětVymazat
  4. Aleko, kamaráde, a to je ten průser.. já nervózní nebudu, protože mi to vůbec NEDOJDE... já budu tak leda symbolicky nervózní ze špatnýho svědomí, že mi nedochází závažnost situace, ale jinak ne...
    vidm to takhle: osmnáctýho v pět ráno se vzbudím, popadne mě hroznej strach, a za pár vteřin mě přejde, řeknu si NIC, nemagořit, teď už nic nespravím...
    a přepnu na autopilota, klid pohoda improvizace, půjdu tam s tím, co umím, bbudu se tvářit jako vždycky, něco jim řeknu... a ono to nějak dopadne... a ssnad zase dobře

    OdpovědětVymazat
  5. z toho plyne, že Paaju toho 17. přejede sedmnáctka a mě 18. osmnáca? to je bezva... Paaaa říká, že jsi kojot :)

    OdpovědětVymazat
  6. držím ti palce at tě žádná tramvaj nepřejede a at se ti daří 18 snad budu vědět i já jestli jsem za vodou nebo pod vodou

    OdpovědětVymazat
  7. budem si držet pěsti navzájem a ono to dopadne dobře oboje... musí :o)

    OdpovědětVymazat
  8. Northy,
    je těžký něco říkat. Proto snad jen: myslím na Tebe a taky Ti držím palce...

    OdpovědětVymazat