12. 6. 2008

To je dnes vedrrrrrro, přřřřijďte v zářřřřřřřřří!

ikona hvezdy...pravila loni u zkoušky Okurka Naložená, převeliká, přestará, sdělil nám o rok starší kolega... Okurku my naštěstí u státnic mít nebudeme, na optimismu to ale nepřidá. Včera se navíc objevila první krize. Zmizela naštěstí s vyspáním, hrabe nám ale čím dál víc, perly z nás padají jako z perlorodek. Dny ale letí vražedným tempem a práce pořád moc a moc. Dneska dokončeny dvě dějinné otázky a jedna teoretická... Tento způsob narozenin zdá se mi býti poněkud nešťastným.
darecek.23
Kam má paměť sahá, byly tohle ty nejskromnější a nejprapodivnější narozeniny. Nebýt blahopřejných smsek, ani by mi to asi neráčilo docvaknout, že mám výročí... Kamarádům vřelé díky navždy. Dostalo se mi dnes jediného, zato ale krásného, s láskou vyrobeného a přijatého, ba dokonce chutného daru v podobě narozeninového šoustu s čísly, který mi byl přinesen až do postele přesně v 8-55, tedy v hodinu a minutu mého narození. Ještě že tu Paaju máme!
Připíjíme si teď sangrií, jinak ovšem není co slavit, jak naznala v telefonátu mamka. Třiadvacet, čtyřiadvacet, pětadvacet, jednou nohou nad hrobem. Prozatím aspoň doufám, že ta třiadvacítka nebude moc prokletá (kdo nechápe, nechť Losty zkoukne, anebo zadá do googlu 4 8 15 16 23 42 :)
Jinak, dneska byl den vcelku v pohodě, mám doděláno světová média do druhé světové války a česká média skoro do první světové. Plus dokončená teoretická, etika a spol. Pro povzbuzení nám navíc jedna dobrá duše poslala na Spolužáky seznam okruhů žurnalistiky z Olomouce. Při pohledu na 15 okruhů z Teorie komunikace se mi zježily i neexistující chlupy a začala jsem být vděčná za našich osm historických.
Do toho nás průběžně obveseloval Muzikus Kolejus z protějšího křídla bloku, který v průběhu dne s kytárou či bez ní procítěně a hlasivě pěje, či spíše vyřvává tklivé songy typu Behind Blue Eyes a ignoruje přitom veškerý okolní svět. A ostatní kolejní osazenstvo vylejzá z oken, kouká nechápavě, dumá, odkud se to nese... a vzájemně se na sebe tlemí. Muzikus je prostě legenda. Paaja dneska přemýšlela, že kdyby věděla, kde Muzikus přebývá, šla by mi objednat písničku na přání k narozeninám. Jinak doufáme, že se nenaučí Make your own kind of Music - stačí, že ji potvoříme my :o)
Včera se dostavila první velká předstátnicová chmůra, přispěl k tomu pohovor na nová média. Stahovaly jsme katě před brodem a moc jsme si egonily. Terinka si zapomněla kostku pro štěstí, pročež se jí komise podle zeptala na literatůru, kterou Terinka ani neviděla - pročež obdržela vcelku malý počet bodů a veškerý náskok z písemek byl fuč, ejhle. Pětasedmdesát bodů ze sta celkem sice dává solidní šanci k přijetí, snad to klapne. Definitivní výsledky ale budou až 15. července, až se studijní komise uvolí, zasedne a udělá Čáru. Občas by člověk tu byrokracii nakopal.
Včéra proto nálada nic moc, hlavně proto, že jsem si uvědomila, že moje okecávací schopnosti už nejsou to, co bývávaly. (Na schopnost okecávání u státnic spolíhám víc než na vědomosti...) Nedošlo mi samozřejmě, že to bylo hlavně kvůli nemožnosti přípravy... Večer mi pak došlo, že to všecko způsobila absence Kostky. Já kojot si ji vzala do pouzdra s tužkama, pak jsem na ni ale totálně zapomněla! To se pak nemůže člověk divit. Ke státnicím si ji vezmu a bude zase dobře. Pomohla u maturity, pomohla u přijímaček na FSV, pomůže u vylízaček z FSV. Byli jsme a budem.
Celkově a objektivně (objektivita je ovšem nedosažitelnou iluzí, bacha na to!) vzato na tom ale nejsem tak zle. Polovičku otázek mám snad hotovou - za týden intenzivního učení, další týden přede mnou, měla bych tedy stíhat tak tak... Navíc jsem předevčírem vysomrovala posudky od konzultanta i oponenta bakalářky. Konzultant navrhuje jedničku, oponent mezi jedničkou a dvojkou. Navíc se charakterně rozhodl, že u mé obhajoby nebude moci být přítomen. Je to od něj moc hezké. Skládám si argumenty (obvykle v koupelně, tam mě napadají ty nejobjevnější a nejpřevratnější myšlenky) k jeho námitkám typu Proč v úvodu a závěru používáte množné číslo a v samotné práci jednotné? - a říkám si, že aspoň jednu jedničku bych od těch státnic urvat mohla...
Za týden to bude za mnou, doufám teda. Čas kvapí a my se vrhly intenzivně na nechuť největší, dějiny. Paaja se babrá v komunismu a přitom si pochvaluje, jak se to pěkně učí. A dobře se tomu směje, při přemýšlení nad tím běhá mráz po zádech... a vznikají přitom prvotřídní hlody.
* Jak si zapamatovat pořadí československých prezidentů po válce? GaZík NeSl Ho*vno. Gottwald - Zápotocký - Novotný - Svoboda - Husák.
* P. luští poznámky, zděděné po starší kolegyni. "To vypadá jako Hovno do vlastních řad..." (místo Slovo do vlastních řad, ale zkuste si to napsat nakloněným psacím písmem :)
* P. praví Charta 77. Já chytám záchvat smíchu, neb jsem slyšela Parta 77... P. začíná řešit, kdo patří mezi Partu 77 a dochází k závěru, že její Jonouš - neb je ročník 1977... Já a můj Des jsme smutňoučký, jelikož nevíme, kolik mu je let a tudíž který je ročník :o)
Co dodat. 
Chce to prý kus snahy a hlavně šťastnou náhodu. Plus veselou mysl, aby vám z té přípravy a čekání nehráblo. Snaha je, veselé mysli je až moc a šťastná náhoda snad zapracuje, vytáhnem si solidní otázky a komise bude dobře naladěna...
Okurka tam sice nebude, doufáme ale, že její roli nepřevezme někdo další. Třeba takové Cb., jemuž je Okurka je velkým vzorem. To si prý rádo smlsne, zbuzne a na obětech státnic si lecos dokazuje... Mlaďoši jsou nejhorší. Horko sice být nemá, ale důvod se vždycky najde.. Už Cb. vidím a slyším. "To je dneska ale zima... přijďte za rok!"

11 komentářů:

  1. připutoval nečekán, ba dokonce nezván, o jedenácté hodině noční: NABÍDKA NA UBYTOVÁNÍ NA LÉTO V CORKU!!!
    Dáme státnice, dáme přijímačky, dáme všecko, a do Irska se vydáme... a letenky zítra koupíme. Odpovězeno jest... Snad všecko klapne tak, jak má... snááááááááád :o)

    OdpovědětVymazat
  2. Cork je koukám nějak v kurzu :-) Má sestra tam odlétá 24. června :-)

    OdpovědětVymazat
  3. To víš, takový pěkný městečko pěkně na jihu... Jak tam bude ségra dlouho? ;o) Abysme případně věděli, o koho jde, až se k nám bude někdo hlásit - pokud teda ségra je stejnej sledovač lidí kolem sebe jako Ty :)

    OdpovědětVymazat
  4. No ona bude bydlet v nějaké vísce někde kousek od Corku. Ale určitě se do města párkrát vypraví, tak já jí ukážu nějaký váš obrázek, aby vás mezi těmi pouličními umělci poznala :-) Nebo letos tam jedete s jiným cílem? Bude tam nějak do půlky září, myslím.. starat se o nějaké dvě děti a jinak tak různě zevlovat :-)

    OdpovědětVymazat
  5. nooo, oficálně tvrdíme, že si hodláme najít normální práci, ale že by se mi do ní nějak moc chtělo... =o) z toho plyne, že to asi zkusíme pár dní na ulici a když to bude neperspektivní, vyvodíme z toho nutný důsledky :o)

    OdpovědětVymazat
  6. Rézi,
    neděs mě ještě s číslama! Svět způsobí zkázu mně a ne já světu!!! Ale je stěstí, že tam nejsou žádný čísla nad 50... To bych měla další noční můry :(
    A není nsd optimistický zprávy, díky, dcero :)))

    OdpovědětVymazat
  7. neboj, oni se Čísla dají různě sčítat, násobit a potvořit, a potvořením se dá dojít i k číslu nad padesát :)))

    A co je míněno těma optimistickejma zprávama? Buď už blbnu z válečnejch médií, nebo se projevuje nešťatnej vliv věku 23 let, ale není mi jasný, jestli to je myšleno ironicky nebo vážně a hlavně co je tou zprávou myšleno :oD

    OdpovědětVymazat
  8. No, já ten optimismus myslela ironicky :))). Kam se poděla Tvoje vrozená a přirozená inteligence? :(

    OdpovědětVymazat
  9. inteligence se vydesila, ze by mohla byt zneuzita ke statnicim a zmizela beze stop :)))

    OdpovědětVymazat
  10. Už je to na dosah, že? Zítra a pozítří vám tedy budu držet palečky!! Ať jste Bc. jako kolega Ondra Dufek :-)

    OdpovědětVymazat
  11. taky doufáme - snad jsme tam ty tři roky nikoho tak neštvaly nebo naopak tak nepřirostly k srdci, aby se s náma chtěl vidět ještě v září :o)
    Díky za držení - degénsky se odměníme! :o)

    OdpovědětVymazat