16. 6. 2008

Nebreč, Péťo

ikony.sportakKopačky jedou domů z Eura. A mě to překvapivě mrzí. Fotbal mi zrovna žíly netrhá, naznala jsem ale, že si přenos rozhodujícího zápasu s Turkem pustím v rozhlase, už jen kvůli předstátnicovému odreagování a kvůli zachování nezbytného přehledu. Ne že bych letos čekala postup, český tým už nějakou dobu nic moc, teda spíš nic než moc, co byste taky čekali, když tam jsou hráči hlavně za zásluhy... Pokud propadák na Euru pomůže urychlit změny, které fotbal potřebuje jako koza drbání, ať to je odbytý co nejdřív. Jestli jsem ale někomu doopravdy ostudu nepřála, byl to náš brankář. Vždycky, když se o něco hrálo, tvrdila jsem Ať vyhraje lepší, ale ať Čech nedostane moc gólů.

Když už to bylo 2:0 a podle přenosu ČRo se to jevilo vcelku schopně, naznala jsem, ať si teda hoši jdou dál, budiž jim přáno - a on je brzo vyřadí někdo další, ty změny snad přijdou stejně, tak co. Tři minutky do konce, Češi vedli 2:1, Turci sice zlobili, ale co, tři minuty ve fotbale jsou pryč hned... Jenže ono ouha. Ani ne minuta utekla a bylo to 2:3. A největší zásluhu na tom má Petr Čech. Jediný fotbalista, k němuž chovám jasné sympatie - je to brankář, především ale inteligentní a sympatický člověk, kterému sláva nevlezla do hlavy.

Napřed mu vypadl míč a Turek vyrovnal. A ani ne za minutu tentýž Turek otočil na 3:2. A bylo hotovo, ve čtyřech minutách nastavení nenaděláte nic, to už pak je křeč.

Zapřisáhla jsem se okamžitě, že nevlezu na internetové diskuse. Nehodlám se vytáčet doběla, hlavně ne teď. Snažit se něco vysvětlit těmhle anonymním nadávačům, řvounům a kritikům, co znají míč jen z televize, je marná snaha... a číst to je čirý masochismus.

Čech udělal chybu v té nejhorší možné chvíli. Velkou chybu. To člověka rozhodí, no a pak si chytejte... Než se stihl vzpamatovat, byl tam druhej gól a vymalováno.

Jenže kdo někdy tu chybu neudělal?

Tohle si chudák Péťa šeredně odskáče. Jako by nestačilo, že si to bude vyčítat sám... Brankář si prohru vyčítá vždycky, natož když ví, že to BYLA jeho vina. 

Coby inteligentní a úspěšný člověk si to navíc od těch hospodřvounů smlsne i se šlehačkou, jelikož už vidím, jak si někdo bude řvaním a obviňováním kompenzovat a hojit svoje komplexy. Zarýt si do někoho, kdo něco dokázal, je pro nulu vždycky ohromně povznášející pocit, navíc když jste přece v právu!!! Jeho povinností bylo vychytat nám přinejmenším zlato, místo toho nás potopil. Pan Nejlepší brankář na světě...

Ach jo. Že mě výsledek dnešního fotbalu tak zamrzí, to jsem fakt nečekala.

Pořiď si, Péťo, k helmě jako doplněk špunty do uší a klapky na oči. A nelez pár dní mezi lidi - sežerou Tě zaživa. A budou u toho mlaskat.

 

5 komentářů:

  1. Ten zápas bychom (bohužel) nejspíš prohráli, i kdyby v naší brance stáli vedle sebe hned tři Čechové. Čech udělal sice jednu hrubku, jenomže naši obránci jich nasekali daleko víc, Koller zahodil tutovku... Je to škoda, protože jsme Turkům v podstatě darovali postup. Nejvíc budou našim hráčům asi nadávat ti, kteří by v případě naší výhry slavili až do rána. ;o)

    OdpovědětVymazat
  2. já to měla jen zvukově, takže jsem celkovej obraz hry neviděla.. Je to škoda, ale je to jen sport, zábava, a ta by měla být hlavně pro radost a tak by se to mělo brát.. A pod Tvou poslední větu se podepisuju, je to přesně tak, jak říkáš, a právě to mě vytáčí nejvíc...
    No co, no, jdu si dodělat poslední specialiazční otázku a dobrou noc... :o)

    OdpovědětVymazat
  3. ze jsme to darovali zrovna Turkum. Na horsi tym se totiz ve ctvrtfinale divat nebudem:/

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel platí, že když udělá chybu útočník, nic se neděje, ale když braknář, je to průser (znám to z vlastních florbalových zkušeností). Čech udělal jednu, ale ostatní jich nasázeli spoustu. Jen ta jeho je víc vidět...

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, přesně tak...Kdo tu chybu nikdy neudělal? Já sám mám něco ve fotbalové brance odchytáno a můžu potvrdit to, co se říká - že brankář je individualistou kolektivního sportu ;) Jeho chyby jsou obvykle ty nejviditelnější..Kdo rozezná, že ve skutečnosti tu rozhodující chybu udělal středopolař někde kolem kruhu, když si nepohlídal klíčového hráče? A tak bych to mohl rozebírat donekonečna...Ale co už, svět se z toho nezboří, kor když máme na starosti mnohem důležitější věci :)

    OdpovědětVymazat