30. 5. 2008

Přijímačková vzdělávací poezie

ikona.skolaPřijímačky na nová média na fildě se blíží kvapem, pokud mě prsty neklamou, máme na přípravu všehovšudy ještě celé tři dny (ano, pozitivní myšlení velí říkat JEŠTĚ, ne UŽ JEN). A tak jsem se překonala a ve vlaku jsem se vrhla na přípravu: přepsala jsem si do svého stylu Paajiny výpisky z netu. Konečně se mi to začalo v hlavě trošku skládat. A jak jsem tak na ty barvičky koukala, osvítila mě zázračná myšlenka: Vykašleme se na memo či mnemo či jaksetoříká technické pomůcky, vezmem to přes poezii! Koneckonců, naivní verše jsem sypala z rukávu vždycky... Za deset minut, než dojel courák do Nového Města, jsem měla zbásněnou asi šestinu osob.
Alan Sokal - z vědců si prdel dělal.
TP: Alan Sokal, zastánce striktního pojetí vědy. Sepsal parodický vědecký text a odborná periodika mu ho otiskla jako seriózní text, provalilo se to a byl z toho skandál. Sokal tím poukazoval na povrchnost současné vědy, která neověřuje, nejde pod povrch, nezkoumá souvislosti.
Weiner Norbertík
- otec kybernetik!
Superjazyk byl mu málem,
svět se stane superstátem!
TP: Norbert Weiner, zakladatel kybernetiky. Zabýval se také přenosem informací a jazykem, hledal společného prapředchůdce všech řečí a uvažoval o ideálním dokonalém jazyce. Vyjádřil domněnku, že jednou bude na celém světě jeden megastát.
Serou-li tě lidi,
realita mizí.
Simulace, simulakra -
slova Žána Bodryjára!
TP: Jean Baudrillard, filozof, zabývající se virtuální realitou. Tu si vytvoříme zejména v případě, že jsme pod tlakem a nuceni chovat se jinak, než je v naší přirozenosti - do virtuální reality pak utíkáme. Simulace a simulacra jsou pojmy, vyskytující se například ve filmu Matrix. Baudrillardovu stejnojmennou knihu si musel přečíst představitel hlavního hrdiny ve filmu Matrix Keanu Reeves, než se film začal natáčet. Víc nevím, Matrixu jsem viděla asi čtvrt hodiny a nezaujal mě, budu muset požádat bratra, aby mi to vysvětlil.
Myš kliká na hypertext,
vymyslel Dag Englbert!
TP: Douglas Engelbart, vynálezce počítačové myši. Skupina odborníků pod jeho vedením vynalezla hypertext (hypertext je text, obsahující odkazy - v podstatě celý tenhle blog a cokoli dalšího, co najdete na internetu).
Co na to říkáte? Naučíme se to? Dostaneme se tam? A copak by asi řekla přijímačková komise, kdybych tohle vybalila u pohovoru v druhém kole? Padnou do mdlob, přijmou mě přednostně, nebo mě nechají šupem odvézt do Bohnic? :)))

1 komentář:

  1. Velice vkusně odpracované rýmy kolegyně:) Pro mě osobně bylo tedy zapamatování jakýchkoliv básní už od první třídy docela nemožné,a le zřejmě i tudy vedou cesty budoucího mgr.:) Jinak do 22 let nevidět Matrix = nebýt, resp. byt, ovsem jen za stenou pomyslne Platonovy jeskyne ci v nejakem umele vytvoreme virtualnim paraprostredi. Doplnit:-D

    OdpovědětVymazat