14. 1. 2008

Osoba Tachecí, poslední hřebíček do rakve. Radiožurnál je mrtev, ať žije RadioUrnál!

ikona.svetCo přiměje od přírody líného člověka, jako jsem já, aby se obtěžoval a dělal práci dvakrát (podruhé tady a teď, poprvé na Degénech), a ještě k tomu dobrovolně? No, to mě musí něco nehorázně vytočit, zhnusit, pohoršit a otrávit. Přesně tohle se povedlo jedné "paní" při jejím veřejném vystoupení v České televizi. Kdyby se ta "paní" nejmenovala Barbora Tachecí a nebyla novou ředitelkou mé donedávna oblíbené rozhlasové stanice, bylo by mi to fuk. Asi bych i zkousla změny, kterými ta stanice donedávna došla. Ale když se k tomu přidá chování dotyčné Osoby, nebudu zkusovat nic. Pá pá, Radiožurnál. Radiožurnál je mrtev, ať žije RadioUrnál s arogantní ženštinou v čele!   

O co jde? Stanice Českého rozhlasu, ČRo1 - Radiožurnál, prošla vcelku razantní proměnou. Původní Radiožurnál jsem měla ráda - byla to slušná, solidní, nerakeťácká stanice. Poskytovala mi kvalitní informace, rozumné názory, vysílala zajímavé pořady. Muzika sice nebyla přesně můj šálek čaje, ale dala se přežít a poměrně často i poslouchat. Navíc razím názor, že pokud chci poslouchat muziku, pustím si cédéčko. U rozhlasu mi jde o něco jiného. Starý Radiožurnál tedy byl fajn a já, pokud jsem si pustila rádio, naladila jsem právě jeho frekvence. Ale teď? Ani omylem.  

Nehodlám popisovat konkrétní změny, na tohle téma už bylo popsáno hodně papíru i webu. Aby bylo jasno, změny se mi moc nelíbí. Zprávy v každou čtvrthodinu jsou sice fajn, ale osobně dávám přednost kvalitě před kvantitou a radši si počkám hodinu na zprávy dobré a důkladné, než na rychle odkecanou směsku aktualit a zajímavostí každých patnáct minut. Osoba Tachecí argumentuje tím, že stane-li se něco důležitého, půjde to do vysílání hned v přímém vstupu. Mám pocit, že to už tady bylo i dřív... Vzpomínám si, jak jsem jednou poslouchala S mikrofonem za hokejem, když vtom do vysílání mimořádně vstoupil zprávař se stručnou informací, že policie konečně našla mrtvoly dětí Vosmanských (je to nějakých snad 5 let? Jestli si vzpomínáte, děti zmizely a měsíce byly nezvěstné). Řekl pár vět, pak zase předal slovo redaktorovi hokejových přenosů. Takže s tímhle ať na mě Osoba nechodí...

Další změnou, která se mi vůbec nelíbí, je vyhození pana komentátora Ivana Hoffmanna. Přiznávám se, že na plamenné hájení pana Hoffmanna nemám příliš právo, slýchala jsem ho pravidelně asi tak jeden měsíc v roce, když jsem o prázdninách jezdívala s tátou o prázdninách do Brna na brigádu... Nikdy jsem nebyla tak zapálenou fanynkou, aby mě to přimělo k rannímu vstávání. Přesto mi pan Hoffmann bude chybět.  Jeho ranní komentáře provázely Radiožurnál snad po celou dobu jeho existence, byly k věci, mírně odlehčené, ale přitom hluboce lidské. Ať se zabýval čímkoli, vždycky mi poslech jeho pětiminutovek trošku zvedl náladu zjištěním, že pořád ještě jsou na světě normální, slušní a férově uvažující lidé. Tak teď je pan Hoffmann pryč. Sama za sebe jsem přesvědčena, že se v mediálním světě neztratí a že jeho hlas brzo uslyšíme z jiného média. Ten, kdo měl jeho komentáře rád, si ho snad bude moci naladit odjinud.

Co mě dorazilo, zhnusilo a definitivně odradilo od pokusů a snah vyrovnat se s novou podobou Radiožurnálu, to je něco jiného. Osobně si myslím, že jsem člověk velmi přizpůsobivý a časem se srovnám s téměř jakoukoli změnou, pokud chci. Jenže já se teď s novým Radiožurnálem vyrovnávat nechci a nebudu, a může za to právě osoba v čele této stanice. Česká televize ji pozvala do Dobrého rána, aby se vyjádřila k nesouhlasu posluchačů s novou podobou vysílání. Osoba Tachecí se předvedla jako arogantní, namyšlená a světoborná kr*va, která nedovede nic jiného, než chytat neustále chudáka moderátora za slovo, ignorovat jiný názor než je ten její, přednášet na téma záměny názorů a fakt, a mezi tím neustále  a intenzivně někoho urážet. Pokud jste to ještě neviděli a máte náladu si to prohlédnout celé, můžete tak učinit ve videu pod textem. Ale varuju vás, je to silné kafe.

Říká se, že podle nosa poznáš kosa a že ryba smrdí od hlavy. Tahle hlava smrdí pořádně. Neomaleností, arogancí a zlobou na všecky, kteří si dovolí slušně vyjádřit jiný názor, než je ten její. Myslíte, že takováhle ředitelka o Radiožurnálu nic nevypovídá? I když, teď musím zpomalit, mohla bych urazit i někoho z dalších zaměstnanců ČRo1 a to nechci. Z osobní, asi rok staré zkušenosti vím, že tu pracují i velice slušní, milí a ochotní lidé. Jsem zvědavá, jak dlouho vydrží pod takovouhle ředitelkou pracovat a je mi jich upřímně líto. Spíš než o Radiožurnálu vypovídá osoba Tachecí hodně o těch, kteří ji na tuto pozici dosadili. Vedení Českého rozhlasu by se už konečně mělo zamyslet, zda jejich tah byl či nebyl správný...

Myslím si ale, že už je pozdě. Soudě podle sebe, změny by většina posluchačů snad vydýchala. Ovšem za předpokladu, že by jim je vysvětlil a obhájil SLUŠNÝ člověk, který by třeba také dokázal přiznat, že v něčem šlápl vedle a že ho to třeba taky trošku mrzí. Ale pokud se do obhajoby pustí arogantní blbec, který si myslí, že je ředitelem zeměkoule a všichni ostatní jsou cucáci, které musí neustále cepovat a urážet, dopadne to tak, jak to dopadlo. Osoba Tachecí udělala Radiožurnálu medvědí službu.

Pokud se Vám nový Radiožurnál, především však jednání jeho nové šéfky nelíbí, můžete se pokusit něco změnit a připojit se ke zmiňovaným čtyřem tisícům, které už podepsaly protestní petici (a jsem si jista, že po odvysílání tohohle Dobrého rána ten počet svinsky vzrostl). Asi je to marná snaha, ale aspoň můžeme mít pocit, že nejsme pitomé stádo, které se nechá ignorovat a urážet, zanadává si v koutě a pak si poslušně pustí rádio. Petici můžete podepsat na těchto stránkách. A jestli se vám nechce nikam psát svoje jméno, tak aspoň RadioUrnál neposlouchejte. Já osobně si už radši pustím Frekvenci nebo Impuls, kde si na nic nehrajou a ke komerci se otevřeně hlásí. 

A teď se na vystoupení té arogantní ženštiny podívejte, jestli máte chuť a odvahu. A držte se.



PS: Výraz "osoba Tachecí" jsem převzala z tohoto blogu. Autorovi děkuji za jeho vymyšlení a doufám, že se nebude zlobit, že jej používám a šířím dále...

9 komentářů:

  1. to jsem ráda :) a jinak mě těší! vítám na mém blogu...

    OdpovědětVymazat
  2. Článek plný emocí.. a jistě oprávněných. Z toho videa jsem zhlédla slovy DVĚ MINUTY a musela jsem to stopnout, protože to ve mně začalo dost vřít a nechci se před spaním negativně rozrušovat..

    OdpovědětVymazat
  3. Mno to video je nutné vidět nejelepe než se jdete někam pohádat nebo někomu vynadat to tak krásně nasere že to nemá obdoby! Taky jsem v čr poslouchal hlavně toto radio ale já jen kvůli hokeji.

    OdpovědětVymazat
  4. Musím říct, že přes původní averzi se mi nový RŽ líbí. Chápu staromilce, pro které je to šok, ale i veřejnoprávní stanice musí být svěří a musí podat informaci srozumitelnou formou. Proč z RŽ neudělat radio, které plní svou funkci a zdání takovou formou, která přitáhne více posluchačů. Proč je nechávat soukromím rádiům. Jsem posluchač, který chce kvalitní informace, srozumitelnou formou a kvalitní muziku....
    Ale co Tachecí předvedla v ČT??? S prominutím a omlouvám se , že ten výraz..Arogantní Píča....

    OdpovědětVymazat
  5. Lukáši, v první řadě vítám na blogu :o)
    V tom podstatném se shodneme. Nejde mi ani tak o podobu nového vysílání, ale o to, jak arogantně to ta dáma vysvětluje.

    Northy: jj, já s radiožurnálem začínala taky u hokeje... a vypadá to, že s ním tak i skončím, pokud teda přenosy taky neodbourali - to nevím, to jsem ješte po Novým roce neposlouchala... Ale je fakt, že až se budu chtít nasrat, bude to spolehlivej způsob :))

    Káťa: no to mi povídej... mně se z ní otevírá kudla v kapse pořád znova... jediný, co mě uklidˇuje, je pomyšlení na to, co s tím jejím záznamem hodláme s Paajou provést... uáááááá :))
    z čehož plyne - těšte se všichni;o)

    OdpovědětVymazat
  6. Už se těším a něco tuším - co třeba tohle:

    Osoba tvrdě pracuje, když tu náhle...
    CRRRR!!! \"Poštááá. X dopisů.\"
    osoba: \"Ale já jsem si nic neobjednala!\" atd.

    OdpovědětVymazat
  7. Nelze hodnotit podle jednoho vystoupení jaký člověk B. Tachecí je. Arogance? Možná. Co se týče podnikového řízení, manažerských schopností, musím ale dodat, že má jedny z nejlepších výsledků. Nechci tvrdit, že se mi nová podoba stanice líbí, ale kolegyně, zanechme normativních soudů:)

    OdpovědětVymazat
  8. Abych to dovysvětlil, mám pocit, že kritika Tachecí ještě před tím interview souvisela s typicky českou regionální omezeností a komplexem uprdnutosti;) Radiožurnál změny potřeboval. To je fakt. Uže jen z toho hlediska, že ve všech svých formátech zastarával. A pokud se podívate na veřejnoprávní média v zahraničí a srovnáte s novou podobu stanice, zjistíte, že ty změny jsou poměrně nevýrazné;)

    OdpovědětVymazat