28. 1. 2020

Jak jsem dělala místo v mobilu a pacifikovala Google Photos

Už delší dobu sejřil mobil, konkrétně aplikace Google Photos. Mám starší mobil s nevelkou interní pamětí a google fotky mi svými uloženými daty neustále zadrbávaly úložiště tak, že bylo plné až po okraj, mobil jednou za dva dny spustil nářek, odepřel poslušnost a já musela pořád promazávat data aplikací. Jednou večer jsem uvolnila 2 gb, ráno byly díky GPhotos zpět. 💣 To fakt chcete.

Jako takhle: já tu aplikaci GooglePhotos mám ráda. Je přehledná, svižně a spolehlivě zálohuje všecko, co vyfotím, a nahrává mi to do googlího úložiště (neomezeného). Pohodlně se to sdílí a tak vůbec. Můžete se podívat i na své starší fotky, co jste tam nahráli třeba z počítače. Dobře se třídí a prohledávají. Pokud tedy nemáte principiální odpor k tomu, že pak google má práva k vašim fotkám, je to velice příjemná apka. U mě teda až na ta kvanta zabraného místa. (Jasně, někdo, kdo má nový mobil se stodvaceti giga paměti, to řešit nemusí, ale já, kdož jsem spokojená se svým 16gb mobilem a měnit ho nehodlám a nechci, to holt řešit musím.)

Hodila jsem rozhořčenej dotaz na FB (kde je díky celkem slušné síti tech-novinářů a dalších nadšenců celkem slušná naděje na dobrou radu). Rady se začaly scházet, ale žádná ke kýženému konci nevedla. Ohlodala jsem práva aplikace snad až na kost, omezila jsem počet procesů na pozadí... a čekala.

Dalšího rána bylo úložiště opět zarvaný až do mrtě.

Takže přišlo rozhodnutí - ta apka poletí. No, neletěla. Odinstalovat ji coby systémovou nelze. Tak aspoň ukončit, zablokovat a zatnout, co se dá. To se povedlo - dokonce mi i zmizela ikona z plochy. :-)

Začala jsem hledat náhradu... a po chvíli našla Autosync for GoogleDrive / DriveSync. Šikovná a nijak zvlášť náročná apka, která po připojení k wifi automaticky synchronizuje/zálohuje (dle vašeho přání) vybranou složku do vašeho úložiště Google Drive. Zdarma verze zálohuje jednu složku a malé soubory (cca do velikosti fotek; videa už neprojdou), ale za cenu jednoho oběda s pitím si lze přikoupit plnou verzi, kde lze zálohovat více složek a velké soubory.

Nastavila jsem, učinila... a od té chvíle spokojenost. Apka spolehlivě zálohuje, takže fotky jsou v bezpečí. A Google Photos dovedou hromadně nahrát fotky z Google Drive, takže jednou za čas to přetáhnu a nemusím si fotkama zabírat úložnej prostor na Drive.

A co je nejdůležitější - v úložišti mobilu je od té doby klid. DriveSync si netahá do mobilu žádný balast. Minimálně 2 gb paměti mi zůstávají volné.

Takže kdyby na něco podobného došlo i u vás, doporučuju tuhle volbu.

PS: Po dumání a zkoušení přišla kolektivní inteligence mých přátel na to, proč GoogleFotky tak vytrvale zacpávaly celou kapacitu interní paměti. Ono to stahuje náhledy všech fotek, které máte zálohované někde v cloudu na úložišti. Fajn. Jenže já tam takhle zálohuju fotky cca od roku 2000, co fotím digitálně. Na externím disku jsem kontrolovala, že to hodí cca 40 GB dat. No a když si ze 40 GB fotek naděláte maličké náhledy, tak... jo, tak to naskáče klidně na ty 2-3 giga.

Fakt mě jen mrzí, že se GoogleFotkám nedalo říct, aby si ty náhledy strkaly do špic (rozuměj aby to nenatahovalo náhledy alb a fotek, na které jsem se ani nikdy nezarolovala podívat) nebo na paměťovou kartu (když třeba u GoogleMap lze nastavit, aby se mapové podklady ukládaly na paměťovku). Když to nejde, tak to nejde. Hlavně, že se povedlo problém vyřešit jinak.

Žádné komentáře:

Okomentovat