16. 12. 2019

Chvála Zásilkovny

Zase přišel předvánoční čas, který pro mě mimo jiné znamená častější návštěvy pošty a podobných služeb za účelem odeslání zásilek (na pomezí doporučeného psaní a balíku). Protože mě pošta vytrvale a stále častěji přivádí k zoufalství (čím dál menší spolehlivost, horší doručování, zdražování, narvané a nestíhající pobočky), rozhodla jsem se a začala sbírat první zkušenosti s posíláním přes Zásilkovnu. 
Mám pocit, že jsem se ocitla v nebi. Nebo teda spíš v 21. století.

  • Cena cca odpovídá poště (nejmenší zásilka je asi o třetinu dražší než u pošty, ale jak trochu ztěžkne, nedejbože je s dobírkou, je výhodnější Zásilkovna). 
  • Žádný vypisování adres na obálku, na složenku nebo na podací lístek (vím, existuje elektronickej, ale stejně je to otrava a zdržuje to, buď mě, nebo tu paní za přepážkou). Tady si v pohodě doma u kafe naklikám do mobilní aplikace jméno, e-mail a telefon příjemce a pobočku, kam to chci poslat. Moje odesílací údaje a účet si apka pamatuje. Přepravné zaplatím kartou a je to.
  • Žádný úzkostlivý přeměřování a převažování balíčku. Rozměry 30x40x50 a hmotnost standardní zásilky 5 kilo jsou dost benevolentní, aby pojaly naprosto vše, co jsem zatím kdy chtěla posílat.
  • Na podacím místě ani noha. Naproti na poště se vinula nudle až k východu.
  • Přišla jsem, zatvářila se rozpačitě, že si nejsem jistá, jestli mám všecko dobře. Paní naklikala kód, pro jistotu mi řekla jméno příjemce, sebrala balíček a popřála mi pěkněj den. Žádnej pocit provinilosti, že si dovoluju přinést na poštu balík, z něhož chudák paní musí ručně přepisovat x údajů do e-podacího lístku a lepit složenku v nešikovný fólii, že tím přidělávám práci tý paní za okýnkem a blokuju tu frontu nasraně se tvářících lidí.

Takže: ono to jde, posílat zásilky bez zbytečnýho zdržování a otravování sebe i ostatních. Teď ještě, aby balíčky zdárně, včas a bez poškození došly (čemuž celkem věřím, už jsem jich přes Zásilkovnu dost přijímala a nikdy nebyl problém)... a budu mít napříště jasno a všecky budu přemlouvat, ať se vybodnou na poštu. Jedinou nevýhodou může být, že pobočka Zásilkovny není v úplně každé díře jako pošta. Doručení domů k adresátovi sice Zásilkovna umí, ale je výrazně dražší než to pobočkový. 

Ale pokud je člověk z trochu většího města, má zdravý nohy nebo auto a má na výběr, není nad čím váhat.

Žádné komentáře:

Okomentovat