18. 2. 2015

Život s Amélií 4: Dálkové ovládání vypínače


David naučil Amélii parádní kousek. Nebo spíš zjistil, že její přirozené schopnosti lze využít nanejvýš působivým způsobem... :-) Odteď, když chceme v obýváku zhasnout vsedě od stolu, nemusíme kvůli tomu vstávat a nožičky si šoupat. Stačí laserový ukazovátko a Amélie. 

Jinak jsme si užili pokračování akce Houstone, máme problém. Želvy se probudily ze zimního spánku, vrátily se do terárka a Amélie začala žárlit. A zjistila, že želvy jsou fajn hračka. Když jsme ji asi pošesté během dvanácti hodin přistihli v terárku, lhostejno zda jsme přístupové cesty přehradili knížkama, krabicema, lepicí páskou či čímkoli dalším (naučila se otevírat terárium asi čtyřmi různými způsoby a mám pocit, že jinak to už fakt nejde) a minimálně jednou z toho pobaveně seděla nad želvou převrácenou na záda a zoufale komíhající nožičkama, usoudili jsme, že to takhle nepůjde. 

Proti Amélii jsme nasadili vodní dělo (rozprašovač vlhkosti do želvího terária; po pěti aplikacích stačí sáhnout na rozprašovač a Amélie okamžitě zanechá jakékoli činnosti a prchá), urychleně jsme složili skříň, co u mě v pokoji zahálela tři měsíce a želvy putovaly na výšiny. Tam se zatím nedostala. (Kolegyně tvrdí, že to je otázka času. My doufáme, že Amélie brzy ztloustne, zleniví a želvy se jí okoukají.)

Tak uvidíme.


7 komentářů:

  1. Vynikající a nápadité a má to jistě mnoho potenciálních využití. Napadlo mě, co by se asi stalo, kdybyste na vypínač instalovali fotografii želvy. Sice by to pak možná fungovalo i bez svícení laserem, ale obávám se, že by šlo o reakci neřízenou :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jako pokus je to dobrý, ale myslím, že by se to nesetkalo s ohlasem... obrázek želvy nevoní, nehýbe se a především nevydává zvuky! Myslím, že Amélii by nestál ani za dobře mířenej prsk. :)

      Vymazat
  2. Až mě jednou opustí schopnost generovat problémy samovolně, pořídím si kotě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale to ne, to by se někteří nedočkali nikdy! :) A třeba se ta schopnost generovat problémy přenese z Tebe na kotě. Třeba já měla (až do dneška) pocit, že Amélie na sebe vzala prokletí vrchního rozbíječe nádobí. I když, zatím je to ještě dobrý, pořád vede... :)

      Vymazat
  3. Terezko, je toto nutné? "1978: Korejské civilní letadlo zabloudilo, Sověti ho málem sestřelili"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, tak pokud to berete takhle, tak není nutné psát vůbec. Zajímalo by mě, co Vás pohoršilo? Že se k tomu někdo vrací, nebo je to špatně zpracované, nebo..? Prostě píšeme o starých událostech v letectví a tohle do nich patří. Technet ostatně psal i o přehmatu Američanů, když omylem sundali íránské letadlo. Akorát že to jsem ještě tenhle resort neměla na starosti já. Kdybych měla, napsala bych to taky.

      Vymazat
    2. Hmm ... když to berete takto emotivně ... :-) Jste vědec. Tedy alespoň to to zde o sobě šíříte. Tak si ten článek po sobě ještě jednou přečtěte a zkuste si představit, že ho máte obhájit před komisí ... A co mně pohoršilo? No právě to, že Vy jako mladý vědec, tedy vědkyně abych dodržel genderovou korektnost, napíšete něco takového. Letadlo letí několik hodin mimo kurz a piloti to nevědí. nekomunikují s řízením letového provozu, prostě si jen tak letí, ... podle amerických rozborů, ..... kapitán Kim vypověděl (no přeci na sebe nepráskne že něco nezvládl), ... atd. A z čeho jste čerpala? Z osobní zkušenosti asi ne :-). Že by jste měla k dispozici originály záznamů konverzací piloti vs. řízení letového provozu či dokonce záznam komunikace na sovětské straně? Takové věci se samozřejmě dějí a bohužel se budou dít i nadále, dokud řízení na všech úrovních budou dělat lidé. A psát by se o tom samozřejmě mělo. Jenže by nemělo už z nadpisu být zřejmé, kdo že je ten padouch .... Psal se rok 1978 a svět byl výrazně jiný, než je dnes. Tak to mně pohoršilo. Ale jak jsem z Vašeho vyjádření vyrozuměl, tak jste skálopevně přesvědčená o kvalitě svého dílka a já se tu pouze ztrapňuji. Tak promiňte, že jsem si dovolil. Už Vaše články číst nebudu .... BaSta

      Vymazat