14. 5. 2011

Diplomkovo - hokejové hlášení č. 2

ikona.life...aneb ukázkově šílenej den v podání Teri, počítače, diplomky, hokejistů, Pink Floydů a přátel z BuzyBytu

10:00
Probuzení s pocitem, že musí být asi šest, jinak bych nemohla být tak utahaná. Ale když je teda těch deset, tak bych asi fakt měla vstát.
10:30 
Nejlepší na probuzení a zahnání únavy je pořádná ranní koupel. Vesele do vany.
11:00
Vesele z vany. Guarana, povolenej doping letošního jara, začíná účinkovat.
11:30
Vesele do práce. Cíl dne: slepit všechny podstatný kusy diplomky do jednoho souboru (včetně obrázků). Prostě ty nepodstatný maličkosti, co vůbec nejsou vidět, ale musej se udělat. Zabíjení času, dokud mi vedoucí nenapíše, že schvaluje to podstatný - 40 stran mediální teorie a analýzy.
12:00
Cíl dne nebude vůbec tak snadnej, jak by se mohl zdát. Obrázkama šíleně naskakuje velikost souboru a můj počítač vůbec není potěšen automatickým ukládáním 30MB dokumentu co pět minut. Já taky ne. Po několika šílenejch zásecích jsem tak praštila do kláves, že se z toho počítač regulérně zresetoval. Leknutím z té rány. Asi bych se měla zase začít ovládat.
13:00
Vydávám oficiální varování před extrémní nestabilitou. Stačí blbě míněný rýpnutí, oslovení nebo i blbej pohled a vyletím. Teda nevyletím, lítání je v pohodě. Vybuchnu. Nebo napřed vyletím a pak vybuchnu.
13:30
Dozvídám se, že se dneska nemusím starat o oběd. Mírně se uklidňuju. Mimo jiné i proto, že počítač zatím oproti očekávání nezkolaboval.
14:00
Schází se současné i dřívější obyvatelstvo BuzyBytu k slavnostnímu obědu. Pardon, žranici. Pardon, naprosté zvrhlé bakchanálii. V hlavní roli Lokvencovic lávovej gril a děsná spousta masa, sejra, hub a zeleniny. Pár přátel stačí mít, co uměj za to vzít, a nepřestanou žrát, když nemáš chuť s diplomkou se rvát.
15:00
Odkutálíte mě někdo do pokoje?
16:00 - 18:00
Hokejový semifinále. ČR - Švédsko. Nezačalo to špatně. Pak se to zvrhlo. Chudák Eliáš, kterej tam lítal jako vzteklá motorová myš, to sám neutáh. Pavelec měl o chlup míň štěstí než jindy. A Švédové byli prostě lepší. Neumíme na ně a to vzácný štěstí jsme si vybrali loni, při semifinálovým vyrovnání 7 vteřin před koncem. No což, bronz by taky byl hezkej. Jo, a jeden pozitivní důsledek to má - nemusím se dopouštět zlehčování diplomky a nebudu muset děkovat hokejistům za optimismus a titul mistrů světa, jak jsem se tuhle hecla.
Navíc mi došla zásadní souvislost. Minule jsem tvrdila, že pokud naši získají mistrovskej titul, bude to jako před mou maturitou a to mi přinese štěstí u státnic. Nepovedlo se, ale není třeba házet flintu ani hokejku do žita. Před bakalářskejma státnicema naši taky nebyli mistři. Vypadli ve čtvrtfinále. Se Švédama!
18:30
Každodenní přísun čerstvého vzduchu. Posmutnění z hokeje zažene radost z chůze v báječnejch novejch sandálech (jo, ty malý se mi povedlo vyměnit za o číslo větší ;o) a pětiminutová procházka do Sparu. Potřebuju novej kartáček na zuby - ten starej se od poslední soboty nedopatřením zatoulal z mé poličky na zem k úklidovejm prostředkům.
19:00
Na útěchu z prohry koupen i lak na nehty. Odlakovávám vlajky z nehtů (určitě jsem prohru zavinila tím, že jsem včera odlakovala modrý špičky a natřela je znova! co kdyby to mělo negativní vliv i v neděli na bronz???) a přetírám na hnědo. Hnědá jest barvou decentní, avšak lehce optimistickou.
19:30
Zpátky k diplomce. Cíl večera: popsat tabulky, grafy, obrázky, a obrazové přílohy. Zajímat se o rozdíl mezi obrázkem a obrazovou přílohou se zapovídá.
20:00
Word poprvé kolabuje. Naštěstí bez větších následků, všecko se stihlo uložit. Počítač má můj respekt a vděk, že to vydržel tak dlouho.
22:00
O bronz budeme hrát s Rusem. Otázkou je, jestli se na to vyfláknou (bronz pro ně není žádná velká motivace, pokud si dobře vzpomínám), nebo nás zavražděj a pobijou, protože jsme hnusní ukňučení Češi, jak pravil Arťuchin. A komu mám sakra fandit ve finále? Švédi nebo Finové? Možná si mě ale získají ti Finové. Přece jen mi s něma bylo těch pár měsíců dobře. Jsou nám něčím podobní. A mají bezkonkurenčně nejkrásnější melodii hymny ze všech hokejovejch zemí. Klidně bych si ji poslechla znova.
22:30
Tabulky, grafy, obrázky a obrazové přílohy popsány. Zajímat se o rozdíl mezi obrázkem a obrazovou přílohou se i nadále zapovídá.
23:00
Tak moc se mi nechce do posledního zásadního kroku diplomky (doplnění obrazových příloh - vzorků článků - k analýzám), že radši píšu tenhle denní přehled. K tomu mi hrajou Floydi - neoddělitelná hymna posledního cca měsíce Learning To Fly. "Duše v napětí, takový to je, když se učíš lítat. Podmínky tě drží při zemi, ale je tvým osudem zkoušet to pořád znova..."
Tak já to asi ještě zkusím.
Jdu doplnit aspoň pár těch ukázek článků.
Dokud mi chudák počítač neřekne dost.

2 komentáře:

  1. si nastav 15 min ukládání.
    obrázky optimalizuj na velikost/barevnou hloubku pro zobrazení ve stránce a typ grafiky. 30mb je špatný výsledek, to by musela být celá diplomka jen z fotek.

    OdpovědětVymazat
  2. jo, o té změně frekvence ukládání už jsem taky uvažovala. Pět minut je moc - pád a ztráta změn v meziintervalu stejně nehrozí, nejrizikovější je ta chvíle ukládání.
    Ale na ty fotky už fakt nemám sílu - za předpokladu, že to nejde nějak hromadně v nastavení Wordu? Lízt s každou fotkou do Photoshopu, měnit velikost a rozlišení a znova to vkládat, to by mi cáklo. Ty vzorky článků jsou o něco menší, takže se snad zvládnou, při tisku o velikost nepůjde a na odevzdání to stejně vyexportuju do pdf.

    OdpovědětVymazat