20. 11. 2016

Dovolená Třešť a okolí (listopad 2016)

Přišel podzim a občas to vypadalo, že i zima. A já vyrazila na pravou sychravou podzimní dovolenou do okolí Třeště na Jihlavsku.



Dokonce i doma v Praze byla zima.

Cestou, necestou... podzimní Vysočinou v okolí Třeště

Dnešní plán je jasný: projít desetikilomet​rovou naučnou stezku přes Špičák

Zvěř. Kupodivu ani nevypadala moc zazimovaně a huňatě

Šibeniční vrch. Místo šibenice už to dneska jsou jen kamenné zídky a mohylky...

Podzimní

Podzimní II

Počasí není úplně nejlepší. Ale dokud neprší, je to dobrý. Ono to pozimní mlhavo má taky něco do sebe...

Další podzimní

Katův kámen u Třeště, zapomenutý v polích

O kus dál na něj sice upozorňuje cedule naučné stezky, ale sám kámen je schovaný v polích a najít ho mi chvíli trvalo.

Postranní ulice za Třeští... a v ní ta nejvíc nejhezčí cedule :o)

Už jste někdy viděli, aby někdo žádal řidiče o ohleduplnost vůči koťatům? :o)

:o)



Začala jsem si hrát s nastavením foťáku v mobilu. Povedlo se mi sice změnit vyvážení barev, ale změnila jsem i míru kontrastu, sice jen lehce, ale i tak to s fotkama natropilo šílené věci - a v mobilu to nebylo vidět, až doma v počítači. Takže propříště - takhle ne. :o/

U studánky za Třeští. Jaká náhoda. Kousek odtud mě popadla žízeň a vylemtla jsem polovinu zásoby vody na celý den. Říkám si, že to bude chtít někde doplnit zásobu... ale kde, když mám namířeno do lesů a kopců?

A tu zjišťuju, že při cestě je studánka. Teda spíše pramen - studánka je v mých představách něco divočejšího :o) Ale voda je odsud očividně dobrá, za dobu mého krátkého zastavení se tu vystřidala dvě auta s kanystry. Taky už je mi jasné, odkud pochází ta Studánková voda v nabídce zámecké restaurace :o)

Voda je život.

Místo pěkné, klidné, vhodné k osvěžení.

Ale jde se dál, cesta daleká a stmívá se brzy...

Jdu tak polní cestou... a najednou nestačím koukat. Výjev jako z pohádky (nebo možná z Twin Peaks).

Chvíli jsem dumala, jestli je živej, nebo je to jen žert nějakého místního vtipálka...

Pak na mě mrkl korálkovým okem a dovolil mi pár fotek.

 
Pak usoudil, že už toho bylo dost, a zahopsal za pařez. :o)

Řada douglasek tisolistých, památných stromů. Vypadají moc pěkně, jen co je pravda

Podzimní...

Buk letní, místní význačný strom. Prý se k němu podnikaly výlety z Třešti a pod ním se pak tančilo, slavilo a veselilo.

Moc pěknej strom.

Dubová alej vedoucí do mlhy...

Podzim.

Cestou potkávám takovéhle a podobné přístřešky. Moc příjemné a uklidňující setkání - i kdyby se rozpršelo, tak to tu nějak přežiju :o)

Na chvíli sednu, je čas oběda...

A zase dál.

Tentokrát to není příštřešek, ale rovnou domek. Křižovatka pod Špičákem.

Tam by se v případě nouze dalo i přenocovat...​

Bod rozhodnutí. Vrátit se do Třeště, nebo vyrazit dopředu do neznámých končin... s tím, že za dvě hodiny bude tma a já nevím, jak rychle se mi po zdejších kopcích půjde?

Poslední pohled na domeček a vyrážím do neznáma. To půjde. Podle mapy by se vrchol měl dát obejít kolem dokola po vrstevnici, takže se nebudu muset zdržovat škrábáním do kopce...

A zase na cestě.

To je barva! :o)

A jsem skoro v cíli. Pod kopcem už kouká vesnice, můj dnešní cíl.

Ale mezitím si musím vyřídit ještě jednu věc, která mě sem přivedla... keš, samozřejmě.

Ale ne jen tak lecjakou. Vyžadovala 10 km procházku, zjišťování, luštění... a teď ještě lousknout šifru a zjistit, kde najdu klíč.

Zajímavě vyřešeno. :-)

 Zámek podlehl...

Instrukce na krabici, kterak se dostat dovnitř. Profesionálně​ provedeno!

No a ten vnitřek je taky impozantní. Škoda, že nemám pár dřevěných koleček na výměnu...

Celkový pohled na tu parádu.

Jo, a takhle to se to tahalo ven z dutiny ve stromě. Krabice těžká jako potvora, tím spíš, že člověk nevěděl, co se tam vlastně skrývá...

Řešení hadr. :oD

Takhle to prosím koukalo ven...

Uklidit po sobě...

... a rychle do civilizace na vlak/autobus.​ Za čtvrt hodiny začne padat tma - načasování se tedy fakt povedlo.

Švédská vlajka? Ale tak proč ne.

Svérázná výzdoba jednoho z domků...

Skoro idylický vesnický pohled.

Jezdovice jsou plné kamenných mostů, prý jedněch z nejstarších na Vysočině.

Další svérázná výzdoba. Potkat to v noci, asi se leknu...

Sláva, nazdar, odtud to do Třeště vezmu po kolech...

Jede to za čtvrt hodiny. Paráda!

Žádné komentáře:

Okomentovat