20. 8. 2011

Letecké katastrofy po našem: Damašek 1975

ikona.letadloHlásím návrat z prázdnin a zároveň nový katastrofický článek, vydaný pod vlajkou Technetu. Tentokrát to bylo komplikovanější, neměla jsem k ruce knižní berličku od Pana Pilota a musela jsem spoléhat jen na archiv a internetové zdroje, čili vlastní uvážení. Po poměrně divokém závěru se ale zadařilo:
Za většinou nehod je řetězec drobnějších nedostatků. Kapka alkoholu, hodně tmy, špatně viditelná čísla na přístrojích -  a skončilo to nejhorší katastrofou v dějinách ČSA. Možná si členové posádky nerozuměli, možná navzájem nesledovali, co dělají ti další... Hlavní roli ale nejspíš sehrála vzájemná nenávist obou pilotů, kteří se neměli rádi natolik, že spolu nemluvili - a to se podepsalo na komunikaci mezi celou posádkou. Smrt 126 lidí prý možná zavinil dávný spor o jednu ženu. Cherchez la femme.

2 komentáře:

  1. Článek jsem zachytil, díky za připomenutí. Já se teď chystám na jeden letecký zážitek, protože bych měl vyrazit zanedlouho na dovolenou Airbusem 380, což považuju samo o sobě za zajímavý zážitek. Tak doufám, že spolu nebudu piloti na kordy :-)

    OdpovědětVymazat
  2. [1] Čerf: Zááááávist obrovská! :o) Hodně foť a pak piš, to se budu moc těšit!!! Myslím že to bude něco, prý se tím lítá fantasticky. A v dnešní době už by se do kabiny neměli dostat piloti, co by se nejradši pozabíjeli (vida! další teorie, ještě že ta mě nenapadla při psaní... :o). Maximálně se můžou stihnout znepřátelit v průběhu letu, ale to je hodně malá pravděpodobnost. Takže let bude naprosto bezpečný a pohodový! Kam vůbec letíš?

    OdpovědětVymazat