25. 10. 2010

Stávka Finnairu aneb Nikdy nevíte, co je k čemu dobrý

ikona.finskoPřed měsícem jsem tu láteřila, že se mi nepovedlo koupit poměrně levné letenky Helsinky - Praha u Finnairu. Bývalo by to na cestu domů bylo nejpohodlnější a nejrychlejší, ale shodou více okolností se prostě nezadařilo. Takže jsem sklapla uši, přestala vymýšlet extrabuřty a pokorně si koupila letenky u ověřeného WizzAiru. Dneska si tak šmejdím po netu, odbavuju se online, hledám cestu po Budapešti a provádím všecky ty úžasné předcestovní úkony, a najednou vidím, že Finnair ruší lety kvůli stávce. Naštvali se jim mechanici. No sakra!

Okamžitě jsem poděkovala vyšší moci, že mi ten nákup letenek u Finnairu nevyšel. Ono by se to určitě nějak vyřešilo, to jo, ale upřímně řečeno, umím si představit přínosnější situace, než dohadování se s leteckou společností, překopávání všech plánů a přerezervování letenek.

Zatím se prý stávka nemá týkat mezinárodních letů, ale... koukám na informace z Ruzyně a dnešní let z Helsinek už je zpožděný. Může to být náhoda, ale ne že bych tomu moc věřila.

I kdyby Finnair mezinárodní lety nezrušil, stejně jsem ráda. Ono je vždycky trošku příjemnější letět se společností, které na zemi všecko funguje tak, jak má, než s tou, které zrovna stávkuje technickej personál... A nejistota, jestli se náhodou společnost neuvolí radši lety přece jenom zrušit, by mě v mé prozatímní křehké předletové vyrovnanosti zrovna nepovzbudila.

 Měla jsem kliku! Takhle se mě problém absolutně netýká. Na letišti v Turku jsou podle všeho i nefinnair-mechanici, kteří se o naše žužuletadlo postarají a já se do Budapešti dostanu.

Ba co víc, dokonce bych se měla dostat i na vlak do Brna. Dneska jsem naprostou náhodou ve škole potkala svou finskou kamarádku z friendship programu (se kterou jsme se marně snažily už asi měsíc domluvit na rozumném termínu, kdy se sejdem :o) a vyrazily jsme na kafe. Mira Budapešť zná a uklidnila mě, že dostat se z letiště na jižní nádraží není takový problém a že brát si taxíka je blbost.

Takže už mám vytištěnou mapu budapešťského metra, vypsané exemplární spoje (jen dva přestupy, to nezní tak zle) a dokonce i vypsanou jednu budapešťskou keš. Času by mělo být poměrně dost, tak proč ne.

Zítra touhle dobou už se budu potulovat někde v Buda po letišti! A po půlnoci mě čekejte v Brně.

A kolem sedmé, osmé pozítří ráno i doma. Těšte se! :o)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat